Fora Rekryterar Itil Incident Och Problem Process Manager

Ajilon Executive Search / Elektronikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elektronikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ajilon Executive Search i Stockholm, Gävle, Malmö, Umeå, Luleå eller i hela Sverige

Fora är mitt i ett omfattande förändringsarbete med satsningar på kundmötet och service, digitalisering, arbetsprocesser och arbetsmiljö. Att vara en del av en förändringsresa är utmanande och ger bra erfarenheter.

Ansvar och arbetsuppgifter

ITIL Incident och Problem Process manager ansvarar för att hantera ITSM processerna enligt Foras modell vilka baseras på ITIL best practices. Du bör ha god kännedom om ITSM utöver ITIL management processerna.

 Vi söker dig som har en mångårig erfarenhet av att jobba som Incident Process Manager eller Problem Process Manager. Din uppgift är att initialt fokusera på att bygga upp samt förankra Incident och Problem-processen hos Fora, där du förväntas samarbeta över organisatoriska gränser och utveckla arbetssätt och processer i syfte att säkerställa en stabil drift. Utöver processarbetet kommer det ingå visst operativt arbete i rollen, hantera Problem/Incidenter och fungera som en eskaleringspunkt, kvalitetssäkra, dokumentera, koordinera och informera om pågående ärenden. Du arbetar nära Foras andra ITIL process managers, framförallt att stötta i incidentprocessen och bygga upp och driva den tillsammans med nuvarande Incident Manager.

 Du kommer att tillhöra IT-området som idag består av ca 40 personer och rapportera till avdelningschefen för IT Förvaltning      

Arbetsuppgifter             

• Design av Incident och Problem processerna samt kontinuerligt jobba med förbättringar, dokumentation och utbildning
• .Kravställa gentemot ITSM verktyget så att processerna har rätt stöd.
• Sätta och följa upp KPI, OLA, SLA samt jobba med rapportering
• Tillsammans med övriga ITIL processledare i processförbättringsteam, koordinera arbetet för att maximera processernas gemensamma verkningsgrad
• En koordinerande roll för att säkra att kända problem kommuniceras till rätt forum samt hanteras enligt överenskommelser.
• Sammankallar och leder beslutande och rådgivande möten
• Riskbedöma Problems inom IT och övriga verksamheten samt dess affärskrav
• Säkerställer leverans enligt förväntan på tid, kostnad och kvalité

Publiceringsdatum
2016-08-11

Erfarenheter
För att lyckas i din roll har du har en relevant akademisk examen, du är certifierad på ITIL v3, och har erfarenhet av Incident & Problem management samt kännedom om Change och Release management samt Configuration management.  Kunskaper inom ITSM verktyg som Solution manager eller liknande är en fördel. Det är även meriterande om du har erfarenhet av process- och/eller verksamhetsutveckling. Du kan även ha arbetat med projektledning och/förändringsledning.

 Personliga egenskaper

På Fora sätter vi stort värde på personlighet. För att axla rollen som ITIL Incident och Problem Process Manager är du:

• Strukturerad och du ska ha förmåga att se helheten och vara en god analytiker.
• Initiativtagande och trivs med eget ansvar
• Goda ledaregenskaper och kommunikativ förmåga

 Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Fora med Ajilon. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annica Karlsen 08- 598 981 33. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Fackliga representanter är Isabelle Diegelmann FTF, telefon: 08-787 45 38 och Risto Bengtsson SACO, telefon: 08-787 4609.

 Fora är ett servicebolag som erbjuder administrativa lösningar för kollektivavtalade försäkringar och avgifter för parter på arbetsmarknaden. Vi finns för att erbjuda enkla och kostnadseffektiva lösningar som förenklar vardagen för uppdragsgivare, företag och anställda.

Vi administrerar kollektivavtalade försäkringar och andra trygghetslösningar som cirka 4 miljoner anställda omfattas av via sin anställning. Varje år förmedlar vi drygt 15 miljarder kronor i premier och avgifter från 210 000 företag till ett 40-tal försäkringsbolag, stiftelser och fonder. Vi ägs till lika delar av Svenskt Näringsliv och LO.

Hos oss arbetar ca 180 anställda i trevliga lokaler i Stockholms innerstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annica Karlsen 08-598 981 33 annica.karlsen@ajilonconsultants.se

Företag
Ajilon Executive Search

Adress
Ajilon Executive Search
Hamngatan 13
11146 Stockholm

Kontorsadress
Hamngatan 13

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2987559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ajilon Executive Search

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ajilon Executive Search: