För Kunds Räkning: Platschef Skellefteå

AB Terminalen / Försäljningsjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Skellefteå, Robertsfors, Piteå, Norsjö, Vindeln eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Terminalen i Skellefteå, Piteå, Älvsbyn, Luleå, Umeå eller i hela Sverige

AB Terminalen, med huvudkontor i Luleå, arbetar med executive search och bedömning av chefer, styrelseledamöter och specialister, omlokaliseringsfrågor samt konsulttjänster inom personalområdet. Vi är inte ett bemanningsföretag.
Terminalen är det enda företag i Norrland som deltagit i standardiseringsarbetet av nästa stora globala standard, ISO-10667 gällande bedömningar av personer i arbetslivet?
Vår vision är att behålla och förädla den Norrländska arbetskraften.
Till en nordisk storsatsning inom försäkringsbranschen söker vi för uppdragsgivares räkning och för anställnings hos vår uppdragsgivare en platschef till Skellefteå.
Vår uppdragsgivare har kontor i Stockholm, Luleå, Oslo, Hamar, Sortland och öppnar i Skellefteå den 1 mars 2012. Koncernen beräknas omsätta ca 250 miljoner svenska kronor 2011, har ca 170 anställda och är under kraftig tillväxt.
Kontorschefens roll blir att starta och bygga upp verksamheten i Skellefteå för att sedan utveckla verksamheten vidare som en fristående enhet. Du kommer att arbeta med lokal marknadsföring och att etablera kontoret och verksamheten på ett gott sätt i Skellefteå genom att bygga en god företagskultur och image.
Skellefteåkontorets omsättningsplan för uppstartsåret beräknas till ca 50 miljoner svenska kronor och beräknas ha ca tjugofem personer anställda.
Du som söker denna tjänst har antagligen en tidigare erfarenhet inom finanssektorn och arbetat i någon form av chefsposition under de senaste fem åren. Exempelvis som Försäljningschef, Enhetschef, Verksamhetschef, Marknadsområdeschef, Egen företagare/konsult, Mäklare (fastighet eller försäkring). Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av försäljning, kundservice eller distribution.
Du kommer att vara ansvarig för kontorets framväxt och till din hjälp har du underställda chefer. Du ingår i bolagets operativa ledningsgrupp och rapporterar till Chief Operating Officer (COO).
Du bör vara förtrogen med mekanismerna som driver affärer i stort och även gärna försäkringsaffärer samt ha ett stort intresse av att bygga och utveckla en verksamhet.
Du måste kunna visa upp ett gott resultat från tidigare erfarenheter.
Befattningen ställer höga krav på förmåga till kommunikation och samarbete så stor vikt kommer att ställas till personliga ledaregenskaper.
Om du som söker denna tjänst är från annan ort och önskar flytta så kan vi i denna rekrytering aktivt stötta dig och din familj i de omlokaliseringsfrågor som kan uppkomma med hjälp av "Skelleftepaketet". Läs mer om detta på länken: http://www.inflyttningslots.se/media/SkellefteaPaketet.pdf
Information om tjänsten:
Peder Hansson, Rekryteringskonsult AB Terminalen, tfn: 0730-26 80 30, e-post: peder.hansson@terminalen.nu
Tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag så vänta ej med din ansökan.
Välkommen med din ansökan senast 8 Januari 2012 till www.terminalen.nu/rekryteringar

Publiceringsdatum
2011-12-07

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-08
Ange följande referens när du ansöker: 12832
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Hansson, 0920-42 01 90

Företag
AB Terminalen

Adress
AB Terminalen
Timmermansgatan 26
97231 Luleå

Jobbnummer
1099584

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Terminalen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Terminalen: