För Carmentas räkning söker vi nu en Orderdesk Manager/IT-koordi
Poolia Göteborg AB / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Göteborg AB i Göteborg,
Mölndal,
Härryda,
Kungsbacka,
Alingsås eller i
hela Sverige Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta i ett väletablerat företag med teknologiska lösningar i framkant som räddar liv. I över 30 år har vi utvecklat den teknik som driver företaget framåt. Förutom en roll som ger dig ett stort inflytande på den dagliga verksamheten kommer du att få arbeta i ett företag fullt med framåtanda, energi och hög kompetens. Vi sitter i fräscha lokaler mitt i centrala Göteborg.
Brinner du för IT/Teknik och service? Är du på jakt efter en tjänst som IT-koordinator med ansvar för orderdesk? Då har vi tjänsten för dig!
I rollen som Orderdesk Manager/IT-koordinator erbjuder vi dig ett utmanande, fartfyllt och roligt arbete där du får möjligheten att utforma din egen roll. Detta är en kombinerad tjänst där arbetsuppgifterna är varierande. Du kommer att vara spindeln i nätet och arbeta högt och lågt nära personalen på Carmenta.
Carmenta har kontor på flera platser i Europa och du kommer därför inte bara fungera som Orderdesk Manager utan också vara den som säkerställer att respektive säljare har matat in korrekta uppgifter i vårt CRM system för en kvalitet säkrad leverans. Ditt ansvar i rollen som Orderdesk Manager innefattar bland annat orderkontroll, offerthantering, leveransbevakning och administration. Dina kontaktytor är personalen på alla interna kontor. Rollen som IT-koordinator innefattar alltifrån inköp av hårdvara, kontakt med externa leverantörer, licenshantering och allmän IT-support för våra interna användare. Rollerna innebär även processutveckling och verksamhetsutveckling.
Detta söker vi
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har ett stort intresse för administration, IT/Teknik och tycker om att arbeta med olika processer och är serviceminded. Du inspireras av att lära dig och utvecklas, samtidigt som du kan hantera många områden parallellt och få ett helikopterperspektiv, där du kan se lösningar och kopplingar mellan olika områden. Då du kommer att hantera ärenden såväl på svenska som engelska är det ett krav att du har mycket goda kunskaper i båda språken, såväl i tal som i skrift. Vi söker dig som är relativt nyutexaminerad från någon form av eftergymnasial utbildning inom administration, IT/teknik och vi ser gärna att du har viss tidigare erfarenhet av arbete med orderhantering, processhantering och IT-support. Vidare har du systemvana och mycket goda kunskaper i ovan nämnda områden.
Som person är du serviceminded, strukturerad, noggrann och har god prioriteringsförmåga. I ditt förhållningssätt till kollegor och kunder är du lyhörd, öppen för andras lösningar och erfarenheter samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och får saker att hända. Du är dessutom driven, ansvarstagande, initiativrik, social och har god vana av att hantera stressiga situationer.
Om uppdraget
Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid där du kommer att vara anställd hos Poolia men arbeta på plats ute hos vår kund. Arbetstiderna är sedvanliga kontorstider. Tjänsten är på lång sikt med mycket goda möjligheter till tillsvidareanställning hos kund och kommer att starta omgående så snart vi hittat rätt kandidat.
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Låter det som en intressant tjänst för dig? Sök då tjänsten redan idag! Urval sker löpande då tjänsten kommer tillsättas omgående!
Om Carmenta
Carmenta är ett växande mjukvaruföretag som utvecklar informationsteknik för verksamhetskritiska system i en internationell miljö. Våra produkter och lösningar används till exempel i avancerade ledningssystem för försvar och blåljusmyndigheter samt i offentliga webbportaler där det ställs stora krav på prestanda och pålitlighet. Vi är ett 90-tal anställda på Carmenta med kontor i Göteborg (HQ), Stockholm, Frankrike, Tyskland och Spanien.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-04-27ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-31
Ange följande referens när du ansöker: 50219
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Göteborg AB
AdressPoolia Göteborg AB
Kungsgatan 42
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 42
Jobbnummer 4112689
Observera att sista ansökningsdag har passerat.