Fondadministratör / Värdepappersadministratör till Backofficerol

SJR / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du ett eller ett par års erfarenhet av arbete med fondadministration och värdepappersadministration och är tillgänglig för nytt uppdrag på sex månader?Därefter finns goda möjligheter för rätt person att bli överrekryterad till vår kund.

Kontoret ligger centralt i Stockholm och du kommer att bli en del av en trevlig arbetsgrupp om sju medarbetare på vår kunds fondgrupp.

Tjänsten
I din roll kommer du att arbeta med administration av fonder och värdepapper. Du ansvarar föruppdrag från kunder som outsourcar sin administration av värdepappersportföljer och fondandelsägare.

Tillsammans med din arbetsgruppkommer du att ha ansvar för det löpande arbetet i kunduppdragen. Du kommer att arbeta med administrationen som medföljer envärdepapperstransaktion: exempelvis settlementinstruktioner för gjorda affärer, notaregistrering, kursuppdatering och avstämningsarbete på positioner och likvidkonton.I uppdrag gällandevärdepappersfonder ingår arbete med andelsutgivning och - inlösen, kontoöverföringar, avgift och navkursberäkningar, mm.

Du kommer även att producera ställnings- och avkastningsrapporter, bokföringsorder, myndighetsrapportering och liknande rapporter.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig med ett eller ett par års erfarenhet inom bank och finans. Du har goda kunskaper i finansiella instrument. Vi ser gärna att du har en universitetsutbildning inom Ekonomi samt god systemvana, framförallt i Excel. I din roll ingår en mängddagliga kontakter med kunder, deras anlitade förvaltare, depåbanker och andra motparter varför goda kunskaper i svenska och engelska är nödvändiga.

Då kvalitetskontroll och utredningsarbete är genomgående viktiga moment i ditt arbete är du noggrann och arbetar strukturerat.Arbetet kräver förmåga att både fokusera på detaljer samt besvara samtal från kunder eller kollegor, detta innebär att du behöver kunna hantera parallella arbetsuppgifter löpande.

Sök redan idag!
Känner du igen dig i ovan beskrivning? Skicka då in din ansökan snarast då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linda Marcus, 070471 59 18.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Publiceringsdatum
2019-01-16

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Marcus linda.marcus@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Humlegårdsgatan 20
11446 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
4559547

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: