Fondadministratör till ledande fondbolag

Ogunsen AB (publ) / Backofficejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vår kund är ett av Sveriges största fondbolag med stora välkomnande kontor i centrala Stockholm och du erbjuds en bred roll med många kontaktytor inom koncernen. Tjänsten är ett konsultuppdrag under 6 mån med önskad start i mars/april.

Rollen som Fondadministratör
Du kommer ingå i en grupp om tre personer som tillsammans ansvarar för den dagliga administrationen av bolagets fonder. Du kommer bland annat att hantera ordrar, genomföra avstämningar och systemkontroller samt ha löpande kontakt med förvaltare, kunder samt med kollegor i Norden. I rollen ingår även:

• Upprätthålla fondandelsägarregistret samt avtalshantering
• Ansvara för bolagets kundkontakter via telefon, mail, webb och brev
• AML
• Myndighetsrapportering

Lämplig bakgrund
Då det är en liten grupp som arbetar tätt ihop sätter vi stort värde på din samarbetsförmåga och att du är prestigelös, professionell och serviceinriktad. Rollen är bred då du kommer hantera många olika arbetsuppgifter av administrativ karaktär och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta med fondadministration.

Vi söker dig som har erfarenhet av fondadministration sedan tidigare och gärna från bank, fondbolag eller finansbranschen. Du kommer ha kundkontakt via telefon och mail på svenska och engelsk och dessutom krävs goda kunskaper i Excel.

Publiceringsdatum
2023-02-14

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-03-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
7448378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):