Folksam söker Sakreglerare med kundfokus
Folksam / Bankjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Folksam i Helsingborg,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona,
Ängelholm eller i
hela Sverige Referens:
Till Helsingborg söker vi skadereglerare som ska förstå hur våra kunder tänker när de försäkrar allt de bryr sig om. Tjänsterna avser både tillsvidare- och visstidsanställningar (ca 1 år). Skadereglerarens roll är viktig och du är med att bidra till att kunden får sin skada reglerad på ett enkelt och engagerat sätt, vilket bland annat görs genom en hög tillgänglighet och ett bra kundbemötande. Du kommer att ingå i en grupp om ca 15 personer, och ha ett brett kontaktnät inom och utanför Folksam. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar inom Folksam och våra dotterbolag KPA Pension och Förenade Liv.
Vad du kan förvänta dig
• Handlägga inträffad skada med stöd av gällande försäkringsvillkor och enligt instruktioner
• Säkerställa ett gott kundmöte
• Ge service till kunder
• Kommunicera beslutet mot kund
• Dokumentera ärendet
• Bidra till att uppnå Folksams säljmål genom vidareförmedling.
Vad vi förväntar oss
Vi söker dig som har genomgångna gymnasiestudier. Meriterande är om du har eftergymnasial utbildning med inriktning juridik. Du har erfarenhet att arbeta med telefon som främsta arbetsredskap med stora mängder inringande samtal där fokus ligger på service och problemlösning. Meriterande är således att ha vana av ärendehantering via telefon. Du har goda kunskaper i officepaketet samt är van att arbeta i olika datasystem. Vi ser med fördel att du har språkkunskaper utöver svenska och engelska för att kunna möta och ge service till alla våra kunder.
Då det oftast är ett högt tempo är det viktigt att du är lugn i stressade situationer och fokuserar på rätt saker, samt att du har förmågan att behålla lugnet i stressade situationer. Du sätter alltid kunden i fokus vilket innebär att du är tillmötesgående i ditt bemötande och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Flertalet av inkommande skador kan och ska avslutas efter första samtalet, vilket innebär att du måste kunna fatta snabba beslut och kommunicera dessa på ett tydligt sätt till kunderna. Vidare har du lätt att samarbeta med andra människor.
Mer information och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du gruppchef Lars Nilsson, 042-172614 eller gruoppchef Sofia Emilsson, 042-172650.
Fackliga representanter: FTF Lena Persson, 040-2 571 78, Akademikerföreningen Ann-louise Andersson, 08-77 268 36.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 12 oktober. Vi hanterar urvalet löpande.
Du blir en del av kundägda Folksam som är ett av Sveriges främsta försäkringsbolag. Vi erbjuder försäkringar och pensionssparande för privatpersoner, företag, arbetsgivare, fackliga organisationer och intresseorganisationer.
Den viktigaste uppgiften för våra 3 400 medarbetare är att sätta sig in i hur våra fyra miljoner kunder tänker när de försäkrar allt de bryr sig om. Vår vision är att människor ska känna sig trygga i en hållbar värld. Folksam är inte bara Folksam - det är också KPA Pension och Förenade Liv och ett antal andra dotterbolag i försäkrings- och finansbranschen. Med den spännvidden i vår affär öppnar det många spännande karriärvägar och utvecklingsmöjligheter.
Publiceringsdatum2012-09-27Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFolksam
AdressFolksam
Bohusgatan 14
10660 Stockholm
Jobbnummer 1351528
Observera att sista ansökningsdag har passerat.