Folkhälsoplanerare
Hälso- och sjukvårdskansliet Mariestad, Tibro / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Tibro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Tibro,
Hjo,
Skövde,
Karlsborg,
Tidaholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hälso- och sjukvårdskansliet Mariestad, Tibro i Tibro Västra Götalandsregionen
Hälso- och sjukvårdskansliet i Mariestad är en del av Västra Götalandsregionen. Vi har som främsta uppgift att stödja de två hälso- och sjukvårdsnämnderna i västra och östra Skaraborg. Nämnderna är befolkningsföreträdare och har ansvar för att främja befolkningens hälsa och tillse att det finns tillgång till vård, folkhälsoinsatser samt insatser för personer med funktionshinder.
Folkhälsoenheten Skaraborg är en egen driftenhet kopplad till Hälso- och sjukvårdskansliet i Mariestad. Via samverkansavtal om folkhälsoarbete, sker en nära samverkan med kommunerna.
Enheten består av en driftchef och 15 folkhälsoplanerare, som är stationerade i resp kommun.
Mer information finner Du på
www.vgregion.se/folkhalsoenhetenskaraborgTibro är Sveriges Möbelcentrum med en unik kompetens inom möbler,inredning och logistik. Tibro är också en ort med stolta idrottstraditioner. Här finns ett rikt utbud av fritidsaktiviteter och många duktiga idrottare. Härifrån kommer till exempel tennisspelaren Robin Söderling, några av Sveriges bästa konståkare och flera världsmästare i enduro.
www.tibro.seInriktningen för det lokala folkhälsoarbetet är att utveckla folkhälsoarbetet till ett strategiskt och prioriterat utvecklingsområde där styrning och uppföljning av folkhälsoarbetet integreras i kommunernas ledningssystem
Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning minst tre år med inriktning mot folkhälsa. Meriterande är erfarenhet av lokalt, befolkningsinriktat folkhälsoarbete.
Du måste kunna arbeta självständigt, vara lyhörd samt vara lätt att samarbeta med.
Vi erbjuder ett stimulerade och självständigt arbete under ansvar. Du kommer in i en kreativ arbetsgrupp, som har en ständig utveckling och förnyelse i arbetet. Vi förutsätter att Du är lojal mot de mål för arbetet som är fattade i politiska beslut och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetet kräver körkort.
Publiceringsdatum2011-10-13Övrig informationVi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på
http://www.vgregion.se/PV2021Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattning100% tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-10-25
Ange följande referens när du ansöker: 2011/2227
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktBengt Olsson, Driftchef, 0501 - 623 35 alt 0708 -34 86 50, Mona-Lena Beckman, Kommunchef, 0504-181 35
Facklig kontaktSACO: Kurt Liljekvist tfn 0709-69 43 89,, Pia Ekbom Johansson tfn 031 - 342 07 09
Vision: Sune Olsson tfn 031-63 06 02, Vårdförbundet: Rutger Gram tfn 0706-23 65 42
FöretagHälso- och sjukvårdskansliet Mariestad, Tibro
AdressHälso- och sjukvårdskansliet Mariestad, Tibro
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
Jobbnummer 1053357
Observera att sista ansökningsdag har passerat.