Folkbokföringshandläggare, Västerås
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Västerås
2013-11-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Västerås" (publicerad 2018-02-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Västerås,
Eskilstuna,
Enköping,
Strängnäs,
Avesta eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär att registrera, göra enklare utredningar och besluta i olika folkbokföringsärenden, främst rörande flyttning. Även andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Du kommer att möta människor med olika bakgrund, främst via telefon och e-post.
På folkbokföringssektionen i Västerås är vi 18 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som har
• högskoleutbildning inom beteendevetenskap eller juridik
• aktuell arbetslivserfarenhet av bemötande via telefon samt administration
• ett bra bemötande och känsla för service
• god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo
• god förmåga att stödja och samarbeta
• en positiv inställning
• god kommunikationsförmåga i tal och skrift
• goda språkkunskaper i engelska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet av ärendehantering på en myndighet eller kommun, gärna inom folkbokföringsområdet.
Du också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-11-08KontaktArbetstider och omfattningEj specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSilvana Borö, sektionchef 010-576 45 48
Helene Hedin, HR-konsult 010-574 82 97
Magnus Söderkvist, facklig kontaktperson ST 010-579 60 84
Ola Pettersson, facklig kontaktperson SACO 010-579 64 24
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1697621
Observera att sista ansökningsdag har passerat.