Folkbokföringshandläggare till Skatteupplysningen i Halmstad
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Halmstad,
Ängelholm,
Ljungby,
Helsingborg,
Älmhult eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du ska ge information genom att besvara frågor från allmänheten via telefon och e-post inom folkbokföringsområdet. Du kommer att möta människor med olika bakgrund och behov. Arbetet ställer höga krav på ett professionellt bemötande och korrekthet i lämnade svar. Periodvis kan medborgarnas efterfrågan vara hög vilket medför att arbetstoppar kan förekomma.
Som medarbetare i Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Vi hjälper medborgarna att göra rätt från början genom att besvara deras frågor via telefon och e-post. Cirka fem miljoner besvarade samtal per år vittnar om att vi är efterfrågade och har en viktig funktion att fylla.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har gymnasieutbildning med godkända betyg eller har erfarenhet från arbete inom Skatteverket
• har minst två års arbetslivserfarenhet inom de senaste fem åren
• har god datorvana
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• har god förmåga att förmedla kunskap och information på ett lättförståeligt sätt
• har ett kundorienterat förhållningssätt
• har god förmåga att strukturera ditt arbete och se lösningar på problem
• har god förmåga att hantera stressiga situationer i arbetet
• har god samarbetsförmåga
• har god självkännedom, personlig mognad och empatisk förmåga.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i kundcenter med telefoni. Kan du kommunicera på fler språk än svenska och engelska är detta också meriterande. Du ska även uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Om du söker till Skatteupplysningen på flera orter är det viktigt att du prioriterar dem i din ansökan.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 21 augusti.
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-08-15Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEwa Carlsson Herton, Sektionschef, 010-573 27 49
Agneta Hjelm, Facklig representant, ST, 010-573 25 01
Maria Sämgård, Facklig representant, SACO, 010-573 25 01
Mona Mommers, HR-konsult, 010-575 00 23
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1314168
Observera att sista ansökningsdag har passerat.