Folkbokföringshandläggare, Sollefteå

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Karlstad, Åmål, Mariestad, Örebro, Lidköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Ditt nya jobb
innebär att du handlägger utreder och fattar beslut i folkbokföringsärenden. Du granskar handlingar och säkerställer ett utifrån lagstiftning korrekt hanterande av ärendena. Du möter människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov. För den här rollen är det viktigt att du är duktig på att bygga relationer med dina kollegor, och andra på kontoret men också att du ger snabb och professionell hjälp till medborgare och andra du är i kontakt med.

På folkbokföringssektion 1 och 2 i Sollefteå arbetar cirka 40 personer.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ett för tjänsten relevant område, eller aktuell erfarenhet från folkbokföringsområdet
• har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet
• har god datorvana och snabbt kan sätta dig in i nya system
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både i engelska och svenska
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har mycket god förmåga att samarbeta och bygga relationer internt såväl som i externa kontakter
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende.

Det är meriterande om du har aktuell och relevant erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning, gärna från folkbokföringen på Skatteverket. Vi ser också gärna att du har goda kunskaper i ett eller flera av de språk som är dominerande inom arbetsområdet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Vi söker fem tillsvidareanställda och en person för ett vikariat på ett år.

För tillsvidaretjänsterna kan vi komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-10-28

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Petersson, sektionschef 010-576 09 52
Jenny Jansson, sektionschef 010-574 70 79
Theresa James, HR-konsult 010-574 93 64
Johan  Andersson, facklig kontaktperson Saco 010-574 93 82

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Nipan 163
88152 Sollefteå

Kontorsadress
Nipan 163

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2501425

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: