Folkbokföringshandläggare, Skövde

Skatteverket / Kontorsjobb / Skövde
2013-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Skövde" (publicerad 2018-02-23) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Skövde, Tidaholm, Skara, Falköping, Mariestad eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär i huvudsak att du arbetar med flyttningsärenden. Du utreder och fattar beslut om var människor ska vara folkbokförda. Du samarbetar även med andra myndigheter och har många kontakter med människor både skriftligen och per telefon.

På folkbokföringssektion 7 i Skövde är vi ca 20 medarbetare och vi tillhör organisationsmässigt folkbokföringskontoret i Göteborg. På Skövdekontoret är vi ca 150 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som  

• har en avslutad gymnasial utbildning
• har minst ett års arbetslivserfarenhet av ärendehandläggning/administration inom de senaste fem åren
• har goda kunskaper inom digitala medier och bred erfarenhet av informationssökning
• har mycket god kommunikationsförmåga och språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har stor erfarenhet av kundkontakter och en utmärkt servicekänsla
• har god kompetens att självständigt organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo
• har utmärkt förmåga att stödja och samverka samt har ett gott bemötande både externt och internt.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbete.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-01-11

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Viklund, Sektionschef 010-577 23 85
Åsa Winninge, facklig representant, ST 010-578 68 74
Maria Kvicklund, facklig representant, SACO 010-573 66 15
Maria Skogsbryne, HR-konsult 010-575 01 77

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1435959

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: