Folkbokföringshandläggare med goda kunskaper i arabiska, Solleft
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Sollefteå,
Kramfors,
Mark,
Härnösand,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Skatteverket arbetar för ett samhälle där alla vill göra rätt för sig. Folkbokföringen är den grundläggande registreringen av befolkningen i Sverige. Där registreras vilka som bor i landet och var, vilket har betydelse för många rättigheter och skyldigheter.
Ditt nya jobb
innebär att du utreder samt analyserar och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden. Du granskar även olika utländska handlingar samt handlägger ärenden gällande civilstånd och namn. Du möter människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en tre-årig gymnasieutbildning med godkända betyg i kärnämnena
• behärskar arabiska väl i både tal och skrift
• har minst sex månaders arbetslivserfarenhet
• har god förmåga att hantera IT-stöd
• är noggrann
• kan skapa förtroende och goda relationer
• är serviceinriktad
• är resultat- och målinriktad
• har empatisk förmåga, är lyhörd samt visar intresse och engagemang
• är analytisk och ser samband och konsekvenser
• kan planera och prioritera och göra självständiga bedömningar
• har god kommunikativ förmåga
• god förmåga att snabbt ta till sig och aktivt söka information
• lätt anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• utvecklar din kompetens och ditt arbete.
Det är meriterande om du har högskoleutbildning om minst 120p/180hp. Det är även meriterande om din arbetslivserfarenhet är tidsmässigt aktuell och har en relevans för tjänsten.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan till oss senast den 16 september!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2012-08-29Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Petersson, Sektionschef, 010-5760952
Theresa James, HR-konsult, 010-5749364
Erika Gottvall Sjödin, SACO, 010-5760968
Anna-Maria Andersson, ST, 010-5799778
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1326756
Observera att sista ansökningsdag har passerat.