Folkbokföringshandläggare, Helsingborg - Skatteverket - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Helsingborg
Folkbokföringshandläggare, Helsingborg
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs
Visa alla jobb hos Skatteverket i Helsingborg

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du gör utredningar samt analyserar och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden, exempelvis inom invandring och bosättningskontroll. Du kommer att möta människor med olika bakgrund och behov, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.  

Folkbokföringen ingår i samverkanskontor Helsingborg och bedriver verksamhet på tre orter - Helsingborg, Malmö och Växjö. Vi ansvarar för folkbokföringsverksamheten i södra regionen och för handläggningen av regionens ärenden för personer med skyddade personuppgifter.

På hela folkbokföringskontoret är vi ca 100 medarbetare. Vi söker nu medarbetare till Helsingborg där vi idag är 22 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

* med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
* som är till nytta för medborgare och företag
* med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
* som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
* med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

* har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp, gärna inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, beteendevetenskap alternativt treårig gymnasieutbildning med minst tre års aktuell erfarenhet av utredande arbete
* har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
* är självgående och beslutsmässig
* är flexibel och förändringsbenägen
* har god förmåga att samarbeta
* är lösningsorienterad
* tycker om att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av utredande arbete. Det är även meriterande om du har annan relevant erfarenhet för tjänsten.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning i sex månader.

I denna anställning kommer vi att använda oss av tester.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-10-15

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan Persson, sektionschef 010-572 32 93
Maria Lönegård, HR-konsult 010-574 58 89
Mona Hall, facklig kontaktperson ST 010-577 45 74
Felicia Ljunggren, facklig kontaktperson Saco 010-577 45 41

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Carl Krooks gatan 24
25108 Helsingborg

Kontorsadress
Carl Krooks gatan 24

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3107473

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: