Folkbokföringshandläggare, Falun
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
2013-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Falun" (publicerad 2017-02-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun,
Borlänge,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du huvudsakligen arbetar med flyttningsärenden. Du utreder och fattar beslut om var människor ska vara folkbokförda. Du samarbetar med andra myndigheter och har många kontakter med människor, såväl skriftligen som per telefon där telefonen är ditt huvudsakliga verktyg.
På skattekontoret i Falun är vi cirka 17 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har minst 120p/180hp inom juridik, samhälls- eller beteendevetenskap på högskolenivå
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är noggrann och ansvarstagande
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende
• har ett starkt engagemang i det du gör och vill utvecklas.
Det är meriterande om du tidigare arbetat på Skatteverket med ovanstående arbetsuppgifter, har utredningserfarenhet samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är en tillsvidareanställning.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-09-30Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCristin Blank, sektionschef 010-574 74 65
Gustav Nygren, facklig kontaktperson ST 010-576 74 62
Karl-Gustav Frank, facklig kontaktperson saco 010-576 75 34
Johan Rajer, HR-konsult 010-572 97 67
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1664801
Observera att sista ansökningsdag har passerat.