Folkbokföringshandläggare, Falun
Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Falun
2013-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Falun" (publicerad 2017-02-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun,
Borlänge,
Ludvika,
Avesta,
Mora eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".
I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.
Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du huvudsakligen arbetar med flyttningsärenden. Du utreder och fattar beslut om var människor ska vara folkbokförda. Du samarbetar med andra myndigheter och har många kontakter med människor, såväl skriftligen som per telefon.
På skattekontoret i Falun är vi cirka 17 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• studerar juridik, samhälls- eller beteendevetenskap vid universitet eller högskola alternativt nyligen har avslutat en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 p/180hp inom samma område
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har mycket god förmåga att samarbeta
• är noggrann och ansvarstagande
• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• har servicekänsla och inger förtroende.
Det är meriterande om du tidigare arbetat på Skatteverket med ovanstående arbetsuppgifter samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tidsbegränsad från och med juni till och med augusti 2013.
Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2013-02-06Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSommarjobb på Skatteverket,
sommarjobb@skatteverket.seJohan Rajer, HR-Konsult 010-5729767
Britt-Marie Ortenmo, Sektionschef 010-5767537
Linda Englund, Facklig kontaktperson - ST 010-5762439
Carina Vilhelmsson, SACO 010-5762431
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1459167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.