Folkbokföringshandläggare, Eskilstuna

Skatteverket / Kontorsjobb / Eskilstuna
2013-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Eskilstuna" (publicerad 2017-11-13) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Enköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.

Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du registrerar och genomför enklare utredningar samt beslutar i olika folkbokföringsärenden, t.ex. födelse-, faderskaps- och vårdnadsärenden samt vigslar och dödsfall. Du kommer att möta människor med olika behov, främst via telefon och skriftväxling.

På skattekontoret i Eskilstuna är vi cirka 110 medarbetare. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
•  som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som  

• studerar ekonomi, juridik eller samhällsvetenskap vid universitet eller högskola alternativt nyligen har avslutat en universitets- eller högskoleutbildning om minst 120 p/180hp inom samma område

• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

• kan planera, prioritera, göra självständiga bedömningar och fatta beslut

• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser

• har mycket god förmåga att samarbeta

• är noggrann och ansvarstagande

• stimuleras av att arbeta i ett högt tempo

• har servicekänsla och inger förtroende

Det är meriterande om du tidigare arbetat på Skatteverket samt har relevant administrativ arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller juridik.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

Tidsbegränsade anställningar under olika perioder mellan april och september 2013.

Observera att du måste vara mycket noggrann när du fyller i frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet. Vid eventuell intervju ska du kunna uppvisa betyg och intyg som styrker dina svar på urvalsfrågorna.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-02-07

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sommarjobb på Skatteverket, sommarjobb@skatteverket.se
Pia  Lindberg, HR-konsult 010-5729769
Anna  Witt, Sektionschef 010-576 45 92
Sara Andersson, Sektionschef 010-5764627
Stefan Halvarsson, Ordförande Saco-S 010-5775122
Josefin Fernandez, Lokal SACO-S representant 010-5764634
Magnus Söderkvist, Ordförande ST 010-5796084
Dinka Hodzic, Lokal ST-representant 010-5764638

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1460726

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: