Folkbokföringshandläggare, Eskilstuna

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
2013-11-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Folkbokföringshandläggare, Eskilstuna" (publicerad 2017-11-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Enköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Vi söker en folkbokföringshandläggare till Folkbokföringssektion 2 i Eskilstuna. Folkbokföringen är den grundläggande registreringen av befolkningen i Sverige. Där registreras vilka som bor i landet och var, vilket har betydelse för många rättigheter och skyldigheter.

På folkbokföringssektionen i Eskilstuna är vi 14 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare
innebär att du gör komplexa utredningar samt analyserar och tar beslut i olika folkbokföringsärenden, exempelvis civilståndsärenden där det bland annat krävs bedömning av olika utländska handlingar. Du kommer även möta människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning 120p /180 hp med en för tjänsten relevant inriktning

• är resultat och målinriktad

• har goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier

• har erfarenhet av och förmågan att fatta tydliga och genomtänkta beslut

• har aktuell erfarenhet av arbete inom folkbokföringsområdet

• har god förmåga att organisera, hantera många ärenden parallellt och arbeta i ett högt tempo

• har ett gott bemötande och en utpräglad servicekänsla

• har en väl utvecklad kommunikationsförmåga i tal och skrift

• har en god analytisk förmåga

Det är meriterande om du
har goda språkkunskaper i engelska i tal och skrift. Det är också meriterande om du har erfarenhet av handläggning av ärenden med utländska handlingar.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är ett vikariat med start så snart som möjligt  t.o.m den 31 dec 2014.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2013-11-04

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Isacsson, sektionschef 010-5764626
Josefin Fernandez, facklig kontaktperson Saco 010-576 46 34
Dinka Hodzic, facklig kontaktperson ST 010-576 46 38
Terese Junhag, HR-konsult 010-575 00 22

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1693921

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: