FMV söker driftstyrningshandläggare till Helikoptersystem i Lule

FMV / Logistikjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos FMV i Luleå, Boden, Älvsbyn, Arvidsjaur, Umeå eller i hela Sverige

Har du erfarenhet från arbete inom flygmaterieltjänst eller logistik? Är du strukturerad, ordningsam och van att planera, rapportera och dokumentera? Är du villig att ta ett ansvar för underhållsplanering av underhållsutrustning och registrering/bokföring av underhållsdata på ett av Försvarsmaktens helikoptersystem i samverkan med ett brett kontaktnät? Då är detta jobbet för dig!

Vad kan vi erbjuda dig?
På FMV får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och omvärlden lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas.

Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella med det privata. Du kommer att bli en del av ett sammansvetsat team med kontaktytor från norr till söder och med stor kunskap. Klimatet är öppet och vi trivs ihop.

Ditt arbete som driftstyrningshandläggare
Anskaffning och Logistik Flygmateriel har ansvar för genomförandet av uppdrag samt inköp av produkter inom Flygområdet. Försvarsmaktens helikoptersystem utgör en kvalificerad resurs för olika uppdrag och är toppmodernt utrustade med komplex teknik som behöver följas upp noggrant.

Sektionen för helikoptersystem 14 (HKP14) ansvarar för anskaffning, utveckling och daglig drift av 18st HKP14 som bl.a. finns baserade i Luleå vid Helikopterskvadronen.

Materielplaneraren med ansvarsområde för verktyg och underhållsutrustning, s.k. ground support equipment (GSE), utgör en viktig roll för daglig drift och materiell tillgänglighet av de helikoptrar som finns i Luleå. Ansvaret innebär planering och beslut om underhållsåtgärd på specialverktyg och underhållsutrustning i en tät dialog med förbandets kontaktytor, beställning av åtgärd till industrin, övervakning av leveranstid enligt kontrakt, ankomstkontroll samt granskning av faktura.

Tjänsten innebär även teknisk bokföring av HKP14 där utförda underhållsarbeten dokumenteras i olika driftstöds- och redovisningssystem. Arbetet kan även innebära att stödja vid underhållsberedning av komplett helikopter.

Materielplaneraren svarar också för brådskande transportbeställningar och medverkar vid utgallring, avveckling och kassationer samt svarar ibland för inventering av förråd. Arbetet är mycket självständigt men leds av både driftledare, central resursledare eller planeringsingenjör.

Tjänsten är en förbandsnära resurs vid Helikopterflottiljen i Luleå men med ett samverkansbehov med andra förband ur Helikopterflottiljen. Tjänsteresor inom och utom landet samt jour förekommer.

Våra förväntningar på dig
Du har gymnasieexamen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har erfarenhet från arbete inom flygmaterieltjänst. Det är meriterande om du har erfarenhet av arkivtjänst eller registervård då en viktig del i arbetet är att skriftligt rapportera, dokumentera samt utföra undersökningar och tekniska bedömningar.

Vi ser gärna att du har utbildning och/eller erfarenhet från underhållsplanering inom flygområdet alternativt annan erfarenhet inom logistik/teknik från civil eller militär verksamhet. Det är också en fördel om du har grundläggande kunskap om flygmateriel och de tillhörande regelverk som styr flygmaterieltjänst. Har du dessutom kunskap om materieltjänst och teknisk order (TO) inom FMV och Försvarsmakten är det ytterligare en fördel.

Det är meriterande om du har behörighet i driftstödsystem som FENIX, PRIO och/eller kunskaper om Försvarsmaktens övriga system för flygmaterielsystem, t.ex DIDAS, FENIX, LIFT, RAFT/RAFU)

Du har B-körkort och goda kunskaper i MS Office.

För att lyckas i rollen som materielplanerare behöver du vara mycket strukturerad i ditt arbete och ha mycket god samarbetsförmåga. Du kan självständigt driva frågor inom arbetsområdet. Som person har du förmåga att bygga upp en förtroendefull relation gentemot de kontaktytor som ingår i arbetet.

Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal såväl som i skrift.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Internutbildning inom flygmaterielstjänst och övriga specifika logistikkurser såsom driftstödsystem FENIX och PRIO kommer att ges av arbetsgivaren efter tillträde.

Låter det intressant?
Du söker tjänsten via FMVs hemsida www.fmv.se/sv/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb/ genom att skicka in din ansökan med CV, personligt brev och betyg.

Våra fackliga företrädare är Lars Forsander (Saco-S), Ingela Falck (OFR/S/Försvarsförbundet), Peter Wallgren (OFR/O) och Göran Stolpe (SEKO). Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMVs växel).

Vid frågor ber vi dig kontakta Fredrik Söderlund, ställföreträdande sektionschef Helikopter 14, på telefon 072-188 82 84.

Sista ansökningsdag är 2017-07-03.

Varmt välkommen med din ansökan!

FMV hjälper till att försvara Sverige. Vi levererar materiel och tjänster till Sveriges försvar och att arbeta här är att utföra ett viktigt samhällsuppdrag. Vi finns över hela landet och erbjuder trygga anställningar, eget ansvar och stora möjligheter till kompetensutveckling. För att arbeta hos oss måste du vara svensk medborgare samt genomgå säkerhetsprövning. Vi tillämpar även provanställning. Läs mer på www.fmv.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-06-12

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
FMV

Adress
FMV
FMV
11588 Stockholm
97595 Luleå

Kontorsadress
FMV
11588 Stockholm

Jobbnummer
3552150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från FMV

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos FMV: