Flyttadministratör till Futur Pension
SJR in Sweden AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR in Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Tyresö eller i
hela Sverige Nu tillsätter vi på SJR två Flyttadministratörer inom området pensionsflytt och specifikt företagets flytthjälpstjänst hos vår kund Futur Pension som är ett av Sveriges snabbast växande pensionsbolag. Vill du hjälpa människor genom att leverera enkla och flexibla pensions- och sparlösningar som möjliggör att fler människor får en tryggare och bättre framtid? Då är denna roll en tjänst för dig!
Publiceringsdatum2024-08-27Om tjänstenSom Flyttadministratör kommer du ansvara för hanteringen av kapitalflyttar inom tjänstepension och privatpension. Du hjälper våra samarbetspartners att ta in signaturer på flytthandlingar, håller ihop ärenden och sköter uppföljning och återkoppling.
Detta är inledningsvis ett 6 månaders konsultuppdrag via SJR med start i slutet av augusti/början av september och för rätt person är därefter tanken att man blir överrekryterad och anställd direkt hos Futur Pension. Du kommer att sitta i fina lokaler i Stockholm City och möjlighet till hemmaarbete tillämpas 1 dag i veckan.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra ett team på 8 personer där samarbete, ansvar, lojalitet och hjälpsamhet är ledord i ert dagliga arbetet.
Tillsammans har ni ett gemensamt ansvar för alla arbetsuppgifter vilket innebär att löpande stämma av med kollegor kring flödet, volym av obehandlade ärenden och att det slutförs enligt uppsatta ledtider.
Huvudsakliga arbetsuppgifter;
• Administration kopplat till kapitalflyttar
• Ta in signaturer på flytthandlingar och hjälper samarbetspartners att få in rätt signaturer för att fullfölja önskade kapitalflyttar
• Löpande hantering av ärenden i gemensam mailbox och per telefon som är en bemanningslinga 08.15-16.45
• Löpande bevakning av ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
• Följa upp alla ärenden och säkerställa att de slutförs alternativt kompletteras eller avslutas.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi samt 1-3 års arbetslivserfarenhet, gärna från bank/finans eller försäkring. Du har god systemvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Du har god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt på svenska.
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i rollen tror vi att du är en person som gillar att många bollar i luften samtidigt, noggrann och metodisk. Vidare bör du vara en person som gillar att jobba i team och gärna gör det där lilla extra för att gruppen ska uppnå sina gemensamma mål. Som person är du prestiglös, ansvarsfull genom att ha viljan att ta ansvar över ditt lärande och utvecklande samt lätt att ta kontakt med kollegor, rådgivare och kunder för att komma framåt i ditt arbete.
Om företagetPå Futur har vi under 25 års tid utvecklat en plattform som gör det möjligt för våra partners att snabbt och enkelt bygga skalbara sparande- och pensionslösningar.
Vi är stolta över att ha bidragit till framväxten av en rad nya och kundvänliga tjänster. Vår plattform används idag av ett fyrtiotal partners som erbjuder tjänster som sträcker sig från robotiserad sparcoachning till individanpassade tjänstepensionslösningar och professionell förmögenhetsförvaltning.
Futurs strategi är unik, vi verkar enbart genom partners. Det är en strategi som bidragit till att vi idag är ett av Sveriges ledande livförsäkringsbolag och totalt förvaltar vi snart 200 miljarder kronor.
Vi drivs av att utveckla enkla och flexibla pensions- och sparprodukter som möjliggör att fler människor får en rikare och tryggare framtid. Vårt motto är engagemang, enkelhet, och omtanke i våra relationer. Hela företaget har endast 100 medarbetare, så hos oss gör varje medarbetare skillnad.
Så ansöker duFör mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-09-26.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
Om SJR Executive Search
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_796346011-scaled.jpg Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "681".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SJR in Sweden AB (org.nr 556652-3980),
http://www.sjr.se/ Jobbnummer 8863912
Observera att sista ansökningsdag har passerat.