Floor Manager till Mornington Hotel City
Pointpeople / Kockjobb / Stockholm
2017-11-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Floor Manager till Mornington Hotel City" (publicerad 2018-02-01) ⬅️
Visa alla kockjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pointpeople i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige På Mornington City kan du jobba som en av våra fantastiska och serviceinriktade Floor Managers.
Det innebär att du är intresserad av mat, dryck, service och människor. Du får också gärna ha ett stort intresse för musik, böcker, kultur, konst, design, resor och en fallenhet för att överraska våra gäster.
Kanske är du sommelier, barista, ölkännare, tedrickare, designexpert, antikintresserad, bokmal? Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för alla gästmöten på hotellet. Tillser att gästerna blir mötta, uppmärksammade, välkomnade och får den service de behöver (incheck, servering - frukost, lunch, brunch, café, eftermiddagsfrestelser, middag - service/information/arrangemang, mornington shop/bokdisk, överraskningar, utcheck/avsked).
Du har stora befogenheter och stort ansvar och du tycker det är spännande att ständigt vilja utvecklas, vara kunskapstörstande och vara med och bidra till att Mornington Hotel gör detsamma. Du får gärna vara krävande men du behöver också dela med dig av din energi och varje ny dag bestämma dig för att göra den till den bästa.
Din närmaste chef är Guest Relation Manager vars ledarskap bedrivs mitt i verksamheten och dagligen coachar och deltar i arbetet med alla gästmöten.
Arbetet innebär
Välkomnande "i dörren" alla gäster skall känna sig sedda (information, nyckel, betalning. Vill gästen ha hjälp med något annat? Föreslå boka bord mm utifrån gästens specialla behov och önskemål). Även om du just vid tillfället är upptagen, visa att du sett gästen med en nickning, en ögonväxling.
Omtanke (servering under frukost, tex kaffepåtår, passa på att prata, visa att du finns till hands. Lunch, kväll och för bar och café, teservering, information om Stockholm, försäljning från shop, aktiviteter som tex dryckesprovning, författarkvällar, jazzkvällar, antik, DJ 's, etc).
Som Floor Manager rör du dig lika vant i lobbyn som i restaurangen (uppmärksammar gäster, tar upp beställningar, fixar med detaljer, finns till för gästs speciella önskemål i, restaurang, på innergård, i konferens, i bistro, visar ner till Health Club, garage osv. Vi jobbar inte traditionellt med någon receptionsdisk och Floor Managers primära uppgift är att ta hand om alla Morningtons gäster och anpassa servicen efter gästens specifika behov.
Datorn används endast som redskap för incheck, hjälpa gäst att boka bord, konferens, personlig tränare, hotellrum. Övrigt administrativt jobb sker bakom kulisserna. Inte helt sällan är det just du som bland de gäster du träffar, lyckas sälja in ett event på innergården, en middag, en konferens eller ett träningskort.
Innan eller när gästerna lämnar oss är det din uppgift att försäkra dig om att gästen har/haft det bra hos oss och tillse att denne kommer åter.
Är detta du?
Välkommen med din ansökan snarast men vänta inte för länge! Urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering. För mer info kontakta Helena Larson 070-7533310
Vår Vision
"Mornington Hotel City skall vara en organisation som präglas av arbetsglädje, yrkesstolthet, teamwork & laganda och en vilja att alltid önska prestera, effektivisera och utveckla. En plats där alla arbetar med stor omsorg kring detaljer, kultur och elegans där vi levererar service i världsklass för att ge bästa möjliga konkurrenskraft"
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2017-11-23ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPointpeople
AdressPointpeople
Klarabergsgatan 29, plan 1
11121 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29, plan 1
Jobbnummer 3818064
Observera att sista ansökningsdag har passerat.