Flexibel kommunikatör sökes till statlig kund på Kungsholmen
Bemannia Kontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en kommunikatör med ett par års erfarenhet som både är prestigelös och självständig i ditt arbete? Tycker du också det låter intressant att arbeta hos en statlig kund? Välkommen med din ansökan.
Om uppdraget:
I uppdraget kommer du att stötta IT-avdelningen som kommunikatör. Omfattningen är en heltid med beräknad start snarast efter slutförd säkerhetsprövning, preliminärt 1 december. Detta kommer sedan löpa till och med mars 2019. Det finns chans till förlängning.
Publiceringsdatum2018-10-05ArbetsuppgifterI rollen kommer du att bistå ledning med presentationsmaterial och vara aktiv i den kommunikation som kansliet arbetar med inom employer branding. Vidare skriver du artiklar och nyheter för intranätet samt hemsida och du producerar material som till exempel bildspel och enklare trycksaker. För detta ser vi att du snabbt kan byta fokus för att hantera aktuella arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du kan arbeta i grupp såväl som på egen hand.
Att delta och dokumentera interna event är en del av arbetet vilket ställer krav på erfarenhet att bearbeta foto, ljud och bild. Då rollen fokuserar på det operativa inom kommunikationsområdet ser vi att du är initiativrik, kreativ och effektiv. För att lyckas krävs även en god samarbetsförmåga och en stresstålighet.
Kvalifikationer• Högskoleutbildning i medie-och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
• Minst 2 års erfarenhet av kommunikationsarbete
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• Erfarenhet av foto och bildhantering
• Tidigare publicerat och skapat innehåll för digitala kanaler
• Meriterande med erfarenhet av Episerver
• En merit om du arbetat på annan myndighet tidigare
• Merit om du självständigt drivit varierande uppdrag/projekt
• Ytterligare merit om du har erfarenhet av en större organisation
Vad vi erbjuder dig:
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan:
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sofie Nilsson på e-postadress:
sofie.nilsson@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på
jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.
Alla våra lediga tjänster finner du här:
www.bemannia.se/lediga-jobb/ Registrera ditt CV här:
www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/ Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofie Nilsson
FöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 155 11346 Stockholm
Jobbnummer 4385446
Observera att sista ansökningsdag har passerat.