Flertalet pensionshandläggare till Karlstad

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Karlstad, Botkyrka, Gävle, Stockholm, Växjö eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 340 miljarder kronor till 2,2 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 7,3 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1200 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet

Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 750 medarbetare och finns på 8 orter från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Pensionsmyndigheten är en organisation med starkt kundfokus. Arbetet inom produktionsområdet kommer att präglas av ett agilt synsätt i förhållande till uppgiftens lösande.

Produktionsavdelningen utökar sin verksamhet med ett nytt produktionsområde, med placering i Karlstad. Det huvudsakliga ansvarsområdet kommer att vara att räkna om och besluta i ärenden som rör garantipension.

Vi söker dig som vill vara med och skapa en uppgifts- och processorienterad verksamhet, vi anpassar oss till de krav och utmaningar som påverkar vårt uppdrag. Vi är snabba på att ställa om oss efter verksamhetens behov. Du har ett starkt medarbetaransvar och kan själv identifiera och lösa utmaningar inom verksamheten. Du analyserar uppgiften och koncentrerar dig på att nå resultat som medför kundnytta.

Som pensionshandläggare kommer du att möta kunder i telefon samt handlägga, utreda och fatta beslut i enskilda pensionsärenden. I mötet med kund kommer du att göra allting ifrån att svara på frågor kopplade till kundens specifika ärende och informera om kundens beslut.
I arbetet ingår också kontakt med andra myndigheter, både i Sverige och utomlands. Som pensionshandläggare ansvarar du för att göra en saklig och rättssäker bedömning i varje enskilt ärende.

Publiceringsdatum
2019-01-28

Erfarenhet och utbildning
Du har erfarenhet av arbete med kunden i fokus, t ex genom telefon eller personligt möte. Du har lämpligen arbetat med handläggning av myndighetsbeslut tidigare och är van vid att följa och tillämpa regelverk. Det är en fördel om du är van vid att arbeta självständigt och lösningsfokuserat med gemensamt uppsatta mål. Du är driven och uthållig och ger inte upp vid motgångar. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska, vi ser gärna att du har kunskaper även i andra EU-språk. Du har en relevant akademisk utbildning.

Dina egenskaper
Du är en person som uppskattar kundmötet och du strävar efter ett serviceinriktat förhållningssätt och ett gott bemötande. Du är en god lagspelare som är trygg i att arbeta självständigt och lösningsinriktat. Jobbet ställer krav på att du är noggrann, strukturerad, analytisk och tar ett stort ansvar i ditt eget arbete. En förutsättning för att trivas hos oss är att du vill verka i en organisation i ständig utveckling, att du är nytänkande och gillar ett arbetssätt som ger mycket glädje och motivation tillsammans med dina kollegor. Du motiveras av att arbeta flexibelt och kreativt och tycker att det är inspirerande.

Vid urvalet kommer vi att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Samtliga tjänster är tillsvidareanställningar med tillträde under april 2019. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Vi arbetar löpande med urvalet bland inkomna ansökningar. Webbaserat test, som mäter några av de förmågor och kompetenser som vi bedömer som viktiga i rollen som pensionshandläggare, kommer att ingå i urvalsprocessen.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.

För mer information:
För mer information är du välkommen att kontakta:

Biljana Lajic, Produktionsområdeschef, epost biljana.lajic@pensionsmyndigheten.se
Marianne Brolin, HR, telefon: 010 454 24 83, epost marianne.brolin@pensionsmyndigheten.se

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad, ansvarig rekryteringskonsult Gabrielle Peteri, telefon 073-343 41 41, epost gabrielle.peteri@randstad.se

Fackliga representanter:
Saco: Linda Modin, Telefon 072-210 29 83
ST: Ann-Christine Jonsson, Telefon 072-210 28 54

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 5 februari 2019.

Ange diarienummer PSL 2019-5 i din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-05
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2019-5
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 5090
65226 Karlstad

Kontorsadress
Lagergrens gata 7

Jobbnummer
4580783

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: