Flerspråkig spansktalande Kundtjänsthandläggare

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg, Kungälv, Kungsbacka, Tjörn, Stenungsund eller i hela Sverige

Referens: 047125-2012

Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.

Försäkringskassan söker

Flerspråkig spansktalande Kundtjänsthandläggare

Placering Kundcenter Göteborg

Kan vi höra ditt leende genom telefon? Då behöver vi dig som kundtjänsthandläggare på Försäkringskassans kundcenter. Vi söker dig som vill se till att våra kunder får bästa möjliga kundupplevelse! Som kundtjänsthandläggare är du kundens första kontakt med Försäkringskassan och har en avgörande roll när det gäller att överträffa kundens förväntningar på gott bemötande, god service och tillgänglighet. På Försäkringskassans Kundcenter skapar vi trygghet för kunden genom att ge rätt information och snabb handläggning. Vi möter våra kunder via telefon, e-post, i sociala medier och interaktivt. Vi har ca 175 000 kundkontakter från hela Sverige varje vecka och strävar efter att utvecklas och ligga i framkant genom att hitta nya kontaktytor för våra kunder.

Kundcenter för privatpersoner är Försäkringskassans största kundingång och finns på fem orter. Med ett telefonnummer och öppettider vardagar och på helger är vi lätta att komma i kontakt med.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som kundtjänsthandläggare med inriktning Utland besvarar du de flesta samtalen på engelska och kontaktar kunder på andra språk efter bokningar. Du ger allmän och kundspecifik information om socialförsäkringen, Försäkringskassans hemsida och våra självbetjäningstjänster. Du handlägger ärenden, fattar beslut om ersättning och verkställer beslutet. En viktig uppgift som kundtjänsthandläggare är att bidra till ökad kunskap hos kunden kring rättigheter och skyldigheter i socialförsäkringen och att hjälpa kunden in på våra självbetjäningstjänster samt att medverka till att stärka kundens förtroende för Försäkringskassan såväl som socialförsäkringen.

Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall.

Publiceringsdatum
2012-08-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som

• har spanska som modersmål
• har slutbetyg från gymnasium samt minst 30 högskolepoäng eller likvärdigt
• har mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som skrift inom olika media på ditt modersmål samt på svenska och engelska. 
• är mycket serviceinriktad, har en fingertoppskänsla för kundservice.
• har hög social kompetens
• är kvalitetsmedveten samt mål- och resultatinriktad
• är stabil och även flexibel
• god pedagogisk förmåga
• förstår och värdesätter människors olikheter
• har mycket god datorvana, god IT-kunskap

Språkkompetensen inom engelska och spanska kommer att säkerställas via ett test.

Det är meriterande om du

• kan tala ytterligare språk än de ovan nämnda
• har erfarenhet av liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet, annat större serviceföretag eller kontaktcenter
• har kvalificerad yrkesutbildning med inriktning mot försäkringshandläggning
• har kunskap om socialförsäkringen

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vid behov tillämpas provanställning. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.

Arbetstiden är schemalagd, för närvarande måndag till fredag för inriktning utland.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Emir Beslagic tfn 010-118 78 61. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Malin Holmström tfn 010-119 55 14. Fackliga kontaktpersoner är för ST Sara Berg tfn 010-118 78 33, SACO Maria Lignell tfn 010- 118 78 44 eller SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 047125-2012 senast den 31 augusti 2012.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
1316203

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: