Fler tekniker till IDE 2nd Line!
IDE Nätverkskonsulterna / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos IDE Nätverkskonsulterna i Stockholm IDE Växer och vi behöver fler tekniker till Servicedesk 2nd Line!
IDE är specialister på IT-drift för mindre och medelstora företag. Vi är mycket starkt inriktade på Microsofts teknik och arbetar med de senaste versionerna av Microsofts infrastrukturprodukter. År 2009 vann vi Microsoft Partner-of-the-Year i hård konkurrens med 50.000 partners och rekordartade 2.000 tävlingsbidrag. År 2010 vann vi svenska statens förtroende i Kammarkollegiets upphandling vilket innebär att vi nu har ramavtal med den offentliga sektorn i Sverige.
Nu har hösten börjat bra med nya affärer och kunder så vi behöver stärka upp vår Servicedesk med fler tekniker.
Publiceringsdatum2011-09-29Dina arbetsuppgifterSom tekniker i vår 2nd line kommer du att ingå i vårt team där vi ger support åt våra externa kunder och tillsammans strävar mot att hålla en hög servicenivå. Vi söker tekniker som delvis kan arbeta onsite hos våra kunder (en del resor kan då förekomma) samt tekniker som sitter stationerade i vår Servicedesk. Båda rollerna kommer att arbeta med incidenter och beställningar i framförallt Microsoftmiljö eskalerade av vår firstline. Då du i båda rollerna kommer att ha en tät kontakt med våra kunder via remote verktyg, e-post och telefon är det mycket viktigt att du kan kommunicera tydligt och på ett pedagogiskt sätt. Utöver att lösa problem kommer du också att dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet.
Vem är du?
Du har en dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en supportorganisation. Vi tror att du har flera års erfarenhet av problemlösning på klient och servernivå. Erfarenhet och kunskap inom AD, Exchange, skrivarhantering och felsökning av hårdvara är grundläggande, har du dessutom kompetens inom något av följande områden Office, Mac, Sharepoint, SQL, eller support av smartphones är det en fördel. Ett gediget tekniskt kunnande, ett brinnande intresse för att lösa problem kombinerat med ett serviceinriktat sätt är därför viktigt för att trivas i denna arbetsroll. Vi ser gärna att du trivs med att vara en del av ett team och sprider en positiv stämning runt dig. Du är van att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som tekniker hos oss på IDE erbjuds du en trygg arbetsplats på ett stadigt växande företag. Vi är ett lyhört företag där dina idéer och förslag är viktiga och där du själv har en stor möjlighet att vara med och påverka, styra inriktning och utveckling för både dig själv och ditt team.
Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom IT-sektorn. Vi sitter i trevliga lokaler på Norra Stationsgatan och har en öppen och glad atmosfär där man delar med sig av kunskap och idéer.
Detta är en heltidstjänst och vi tillämpar provanställning.
Kontaktperson för detta jobbAnsökan med lönekrav märks "2nd line" och skickas till
hr@idenet.com . Eventuella frågor besvaras av Martin Davies via e-post
martin.davies@idenet.com eller på telefon 08 522 90 139.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
hr@idenet.comFöretagIDE Nätverkskonsulterna
AdressIDE Nätverkskonsulterna
Norra Stationsgatan 93
11364 STOCKHOLM
KontorsadressNorra Stationsgatan 93
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-522 90 100
Jobbnummer 1042402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.