Fleet Management Support - Ford Motor Company Sverige

MSX International Ltd / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Stockholm, Jönköping, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag inom bilbranschen. Vårt fokus är kundtillfredsställelse och lönsamhet för våra samarbetspartners och kunder, vilka är bilimportörer och deras återförsäljare. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och drygt 6000 anställda experter i 80 länder, har MSXI det som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än sina konkurrenter.

Besök gärna vår hemsida www.msxi.com om du vill ha mer information.

Vi söker nu en ny kollega till Fleet avdelningen på Ford Motor Company Sverige. Har du viljan att bli en del av resan för att ytterligare stärka Fords position på fleetmarknaden och är en passionerad och erfaren bilentusiast så är du kanske den person vi söker.

Som Fleet Management Support får du en central roll på Fleet avdelningen, som är en del av Fords försäljningsavdelning, då du blir ansvarig för CRM systemet, statistik och analys av marknaden för stora kunder. Du kommer också vara behjälplig vid utformandet av offerter och avtal samt stötta Key Account Managers med att ringa och boka möten hos stora kunder. Du kommer att ha mycket kontakt med strategiska stora kunder, återförsäljare och Ford of Europe.

Du kommer att rapportera till Fleet chefen och vara placerad på Ford Sveriges huvudkontor i Solna, Stockholm, och du kommer att vara anställd av MSX International.

Din huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

• Marknadsanalyser och försäljningsrapporter inom ramen för arbetet med stora företagskunder till Fleet Chefen och Key Account Manager Fleet
• Ansvar för CRM verktyget inkl. uppladdning och bearbetning av relevant data samt skapande av rapporter och analyser från systemet
• Stötta Key Account Managers i arbetet att optimera sin kundportfölj över tiden genom analys av portföljens framgångsfaktorer
• Ansvar att vara kontaktperson för utveckling av CRM verktyget
• Ringa företag och boka möten till Key Account Managersa
• Stötta Key Account Managers i hanteringen av internationella och nationella offerter och avtal, förberedelse och efterberabetning av kundmöten, prokörningsaktiviteter och events

Publiceringsdatum
2016-03-18

Bakgrund
• Högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• 1-3 års arbetslivserfarenhet från en motsvarande tjänst
• Erfarenhet från bilbranschen är meriterande

Som person är du:
• En resultat- och målinriktad lagspelare med hög arbetskapacitet
• Analytisk, Kundfokuserad och Serviceminded
• Självgående, disciplinerad och proaktiv
• Duktig på att uttrycka dig på svenska och engelska
• En erfaren användare av MS Office, särskilt excel

Det är avgörande att du trivs med att arbeta med siffror och analyser och att du kan kommunicera på olika nivåer i organisationen. Du jobbar strukturerat och är proaktiv samtidigt som du kan hantera flera olika uppgifter på en gång. Det är viktigt att du har en positiv inställning och kan fungera som den sammanhållande länken i ett team där många är på resande fot under veckorna. Det är därför viktigt att du kan jobba självständigt och har förmåga att prioritera för att bäst stötta team medlemmarna som ofta befinner sig på möten hos kunder och behöver support från kontoret.

Din ansökning
Skicka din ansökning, CV samt personligt brev, till nedanstående länk. Vi kallar löpande till intervjuer så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta:
Recruitment Specialist - MSX International Ninni Andersson på telefon +46 31 337 88 54

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-15
Ange följande referens när du ansöker: Fleet Management Support
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ninni Andersson, Recruitment Coordinator & HR assistant +46 (0)31 337 88 54

Företag
MSX International Ltd

Adress
MSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2733605

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MSX International Ltd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MSX International Ltd: