First line support till Trafikverket i Göteborg

Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Som konsult för Poolia kommer du arbeta som supporttekniker till Trafikverket. för användare på Trafikverket kommer du att arbeta betydligt bredare än i en traditionell supportteknikerroll. Supportteknikern arbetar med att ta emot, registrera, kategorisera och prioritera inkommande ärenden till Trafikverket användarstöd inom IT och telefoni.

Publiceringsdatum
2022-09-30

Om tjänsten
Vi har som uppgift att lösa så många ärenden som möjligt vid första kontakt men vid behov lämnas tidskrävande och mer komplexa problem vidare till andra linjens support. Vi arbetar med incidenter, felsökning, integrationer och skräddarsydda/egenutvecklade it-lösningar.

Vi agerar första mottagningspunkt för Trafikverkets användare. Vid störningar skall vi så snabbt som möjligt återställa till normal drift av tjänster, så att tillgänglighet och stöd upprätthålls enligt överenskomna servicenivåer och med så liten påverkan på verksamheten som möjligt.

Vem är du?
Vi har följande förväntningar på alla tekniker:
• Att alla uppfyller våra Servicenivåer genom att uppnå överenskomna mål
• Att alla representerar Trafikverket som ansiktet utåt
• Alla står för ett trevligt, artigt och kunnig bemötande
• Att alla tar ansvar för alla våra arbetsuppgifter inom tjänsten Användarsupport IT
• Att alla arbetar utifrån överenskomna arbetssätt, rutiner och flöden
• Att alla bidrar till delaktighet och förbättring genom att komma med förslag, delar med sig och säkerställer kunskap.
• Att alla bidrar till en trivsam arbetsmiljö, med god kamratlighet.

Personliga egenskaper som är meriterande:
• God social kompetens och har hög servicekänsla gentemot användare.
• Driven och har ett seriöst intresse av IT och användarservice.
• Goda tekniska kunskaper inom IT.
• God analytisk förmåga, för att snabbt kunna identifiera fel och ge en lösning.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
• En lojal och pålitlig lagspelare.

Om verksamheten
Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både kunden och Poolia. Vid din sida från Poolia har du mig, Julia Femenias Krohn, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Jag vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och kunden som du ska arbeta hos. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "65999".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Väst AB

Kontakt
Christoffer Dagerhorn
christoffer.dagerhorn@poolia.se

Jobbnummer
7030736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: