First line support till global service desk
Help At Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vår kund är en av Sveriges starkaste och mest heltäckande systemintegratörer. Vi söker nu 3 st first line support omgående till vår kunds globala service desk eftersom de ser en högre arbetsbelastning under hösten. Tjänsten är en uthyrning via Help at Work som löper tillsvidare.
Publiceringsdatum2014-11-25Om tjänstenSom first line support är ditt primära ansvar att bevaka samtliga kanaler för inkommande ärenden och ge användaren en så snabb respons som möjligt. Du kommer att hantera teknisk support, felanmälningar, felsökning samt delegera ärenden som inte kan lösas direkt till third eller second line support. Du arbetar i företagets globala service desk varför en del ärenden sker på engelska. Övriga ansvarsområden är att registrera alla ärenden i företagets system samt informera användarna om status. Supporten ges via telefon och mail där samtliga ärenden handläggs via företagets ärendehanteringssystem Service Desk Express. Tjänsten är på heltid och du är schemalagd 07-18 (mån, tis, ons, fre) och 07-19 (tors). Tillträde är omgående.
Den vi söker
Vi söker dig som brinner för att ge service och trivs med att förmedla dina tekniska kunskaper på ett pedagogiskt sätt till användare. Du är van vid ett högt tempo och har förmågan att prioritera ditt arbete utifrån given situation. Vi ser att du har en god social förmåga där du alltid bemöter kunder och medarbetare på ett professionellt sätt.
Kvalifikationer• Erfarenhet av helpdesk/ ge teknisk support på Microsoft-Plattformar, AD hantering, Windows Vista eller Windows 7.
• Du ska kunna avhjälpa fel och/eller ge en felanalys för applikationer såsom Office-paketet, outlook, internet explorer samt andra förekommande applikationer.
• Du kan omvandla tekniska lösningar till vardagligt språk i både tal och skrift.
• Flytande Svenska och Engelska i både tal och skrift.
Meriterande
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom ITIL baserad ärendehanteringssystem
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom nätverk (E.g Cisco CCNA)
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom MAC
• Erfarenhet/Kurs/Certifiering inom CITRIX
Så ansöker duVälkommen med din ansökan via
www.helpatwork.se redan idag då urval sker löpande och tjänsten ska tillsättas omgående. Om du har frågor kan du kontakta rekryterare Constanza Rodriguez, 073-633 01 78
Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetstider och omfattningbemanning Bemanning
ErsättningEnligt ö.k
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktConstanza Rodriguez 073-633 01 78
FöretagHelp at Work Sweden AB
AdressHelp at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 37 11156 Stockholm
Jobbnummer 2079895
Observera att sista ansökningsdag har passerat.