First Line Support | Stockholm | Support
Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Experis söker just nu dig som vill arbeta som first line supporttekniker hos vår uppdragsgivare inom data, IT och telekommunikation som är ett spännande och väletablerat företag. I rollen kommer du att arbeta med first line support och IT-relaterade problem tillsammans med engagerade kollegor. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Ort: Stockholm
Start: Omgående
Omfattning: 100 %
Publiceringsdatum2022-04-01Dina arbetsuppgifterI den här rollen kommer du att få jobba på plats ute hos vår kund där du ingår in en mindre arbetsgrupp som arbetar med deras interna IT-miljö. Du kommer att arbeta i kundens servicedesk och ha mycket kontakt med användare. Du kommer att få tillgång till och arbeta i de flesta av kundens IT-system. Du kommer också att arbeta med ett flertal kundspecifika applikationer samt diverse hårdvara; allt från servrar och nätverksenheter till datorer och mobiler.
ProfilVi söker dig som har minst 1 års erfarenhet av en liknande roll och är serviceinriktad samt vill utvecklas inom IT-support och skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team samt är noggrann och tar stort ansvar. Du behöver också kunna driva ärenden och se till att de blir lösta på ett fullgott sätt med hjälp både av dokumentation och problemlösning. Det är också mycket viktigt att du har ett stort intresse för IT och en vilja att lära nytt då förändringstakten kommer att vara hög.
För att lyckas i rollen behöver du ha god kunskap om Active Directory, Office 365 samt förståelse om server- och nätverksmiljöer. Du måste kunna kommunicera, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL, Topdesk, VMware, RDS, switchar och accesspunkter samt förståelse för hantering av rättigheter i Windows miljöer.
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på
Philip.Erlandsson@se.experis.comVaraktighet, arbetstid
Heltid Temporary
ErsättningNot Specified
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExperis AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "fb23f39c-4859-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 6496047
Observera att sista ansökningsdag har passerat.