First line support och teknisk problemlösare
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Har du någon erfarenhet av arbete i support eller helpdesk och är nu ute efter nya utmaningar inom området? Vill du arbeta i en social roll med fokus på problemlösning och service? Är du vår kunds nya supportmedarbetare?
Publiceringsdatum2015-02-24BeskrivningPerido rekryterar en onsitetekniker till vår kund och deras first line. Företaget jobbar med drift, support och IT-infrastruktur, och är måna om att erbjuda bästa möjliga tjänster och stöd och service till sina kunder. Här får du arbeta onsite, utstationerad hos vår kunds kund med behov av IT-stöd och support.
I rollen som first line onsitetekniker får du användning för din flexibilitet och dina tekniska kunskaper då du kommer att fungera som en av företagets viktigaste resurser när det kommer till teknisk problemlösning. En vanlig dag på jobbet i denna tjänst kan innebära att gå omkring i huset och hjälpa användare med exempelvis nätverk, skrivare och mailkonton som strular. Det kan också handla om att utföra felsökningar eller sköta installationer av såväl klientdatorer som servrar plats hos vår kunds kund. Du ansvarar för ärenden, lösning samt uppföljning för optimal kundupplevelse ? tjänsten är bred och ingen dag är den andra lik!
För att du ska känna dig trygg i din roll är det bra om du arbetat något i servicedesk eller i liknande supportroll alternativt teknisk kundtjänst och att du har ett genuint intresse för IT och teknik. Du har koll på det nya på marknaden och är inte rädd för att ta dig an områden som är nya för dig. Absolut viktigast för denna roll är dock att du är utåtriktad och kommunikativ ? du tycker helt enkelt att det är roligt att prata och hjälpa olika användare med stort som smått. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning, gärna inom IT
• Någon erfarenhet av arbete i support/ helpdesk/ first line
• God datorvana
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag i 2 månader med god chans till tillsvidare. Start omgående!
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11539MF i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb11539MF
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11539MF
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2179711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.