First Line Support Helpdesk Stockholm

Experis / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Täby eller i hela Sverige

Experis IT letar nu efter dig som vill jobba som first line support / Helpdesk hos ett större internationellt mjukvaruföretag. Vi på Experis IT erbjuder en trygg anställning som konsult hos oss där du får möjlighet att komma ut på ett spännande uppdrag och utveckla dig i din arbetsroll. Vi rekryterar omgående till tjänsten så kom med din ansökan redan idag!

Din bakgrund för arbete som Support Tekniker inom Helpdesk och FirstLine

* Utbildning inom IT, gärna KY eller annan praktisk utbildning.
* Stort tekniskt intresse, och minst ett års erfarenhet av arbete som IT-tekniker , FirstLine
* Serviceinriktad och social - du gillar att jobba med människor
* Problemlösande och ihärdig - du ger inte upp utan hittar och löser felet!
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.



Arbetsuppgifter på jobb som Support Tekniker inom Helpdesk och FirstLine

* Ansvara för att den dagliga driften fungerar och ge användarstöd i IT-frågor.
* Ansvara för avancerad felsökning och avgöra hur felet åtgärdas bäst.
* Utföra installationer av datorer och programvara, göra felsökning, underhåll och service samt teknisk support av hårdvara och programvara.
* Ansvara för datakommunikation, drift och datasäkerhet i nätverksmiljöer.
* Testa nya produkter och informera användarna om nyheter.
* Administrera standardsystem, t.ex mail och kalender
* Administrera backup-storage och applikationsservrar


Experis IT

Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.

Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.

Vi erbjuder dig:

* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Pensionsavsättning
* Försäkring
* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag


Hur du ansöker till oss!

Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila My Ambrén på



support-tekniker, helpdesk, it support, technical support, desktop support, support engineer, system administrator, service desk,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Publiceringsdatum
2017-05-12

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-02
Ange följande referens när du ansöker: 22893
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
My Ambrén My.Ambren@se.experis.com

Företag
Experis

Adress
Experis
11121
11121 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3495025

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: