First Line Service Desk Agent

Synsam Drifts AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synsam Drifts AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Synsam är idag Nordens ledande optikkedja med drygt 500 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag drygt 180 butiker - från Boden i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda optiska kvalitetslösningar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi är ärliga mot varandra och håller vad vi lovar, på Synsam har vi samsyn.

Synsam Group IT letar nu efter en First Line Service Desk Agent till vårt Service Desk Team.

För att trivas hos oss behöver du bära med dig ett stort IT-intresse, vi söker dig som alltid vill utvecklas och inte tackar nej till en utmaning. Vi ser gärna att du har en god social kompetens och är tydlig i både tal och skrift. Du är en diplomatisk lyssnare som alltid gör sitt yttersta för att både förstå och förmedla lösningar och problem. Du är helt enkelt en kommunikativ problemlösare med ett par år inom servicebranschen eller nyexaminerad inom relevant IT-spår.

Tjänsten innefattar följande ansvarsområden;

• Teknik-, applikation- och nätverkssupport mot våra butiker och kontorsanvändare
• Registrera alla inkommande incidenter och serviceförfrågningar i Synsam Group ITs Incident Management System
• Uppföljning av inkommande incidenter och se till att Service Desk SLAs följs
• Proaktivt lösa problem och meddela Problem Management om återkommande incidenter
• Representera Service Desk och Synsam Group IT på ett professionellt sätt med lämplig IT-kompetens, proaktivt och på ett serviceinriktat sätt till samtliga användare och kollegor

Vi letar efter en lagmedlem med följande färdigheter, kvalifikationer och erfarenheter;


• Utmärkt lyssningar och analysförmåga med god förståelse av kundservice.
• Förmåga att kommunicera teknisk information till en icke-teknisk publik på ett tydligt och sammanhängande vis.
• Utmärkt beslutsfattande och problemlösning, samt en god tidsuppfattning och förståelse för eskalering vid behov.
• Bred förståelse för hårdvaru- och programinstallation och felsökning i en PC/MAC baserad IT-miljö krävs.

Vi erbjuder dig;

• Heltidsanställning i ett växande och utvecklande företag
• Modernt och bekvämt kontor beläget i Stockholms stadskärna
• Konkurrenslön och förmåner
• Gynnsam personalrabatt
• Del av incitamentsprogrammet


Är du rätt person?
Tveka inte att kontakta oss eller skicka in din ansökan

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-07-12

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Robin Iwarzon 0766 41 99 72

Företag
Synsam Drifts AB

Adress
Synsam Drifts AB
Box 30153
10425 Stockholm

Kontorsadress
Box 30153 10425 Stockholm

Jobbnummer
3602608

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synsam Drifts AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synsam Drifts AB: