"First Impression Officer" till Sigma IT Consulting Göteborg

Sigma IT Consulting / Övriga jobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla övriga jobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigma IT Consulting i Göteborg, Alingsås, Borås, Jönköping, Skövde eller i hela Sverige

Sigma söker nu en Office Manager / Kontorsansvarig eller, som vi väljer att kalla det för, en "First Impression Officer" som vill vara med och ytterligare stärka upp vårt fantastiska Göteborgskontor!

Du får möjlighet att vara med i ett vinnande lag där vi har fördelen av att vara både snabbfotade och agila samtidigt som vi har en finansiell styrka och stabilitet. Tjänsten medför stor frihetsgrad och möjlighet att sätta stor personlig prägel på sin roll och vårt kontor.

Placering: Lindholmspiren, Göteborg

Hur ser rollen ut?
För denna roll söker vi dig som vill vara med och göra oss till det bästa IT-konsultbolaget. Här kommer du att få jobba med kompetenta och stöttande kollegor och du får möjlighet att jobba i en professionell och framgångsrik organisation.

Du kommer vara vårt ansikte utåt och vara det första intrycket våra besökare får av Sigma!
Som First Impression Officer på Sigma kommer du att arbeta med att ta emot våra medarbetare, kandidater och kunder, sköta administrativa kontorsuppgifter och säkerställa att verksamheten genomsyras av våra grundvärderingar Passion & Execution. Man ska känna att man välkomnas in till ett säkert kontor med ordning och reda i konferensrum och på allmänna ytor.

Arbetet innebär bland annat att:

Vara kontorets "hjärta/spindel i nätet"
• Vara kontorets kontaktpunkt för dagliga frågor från medarbetare och externa parter
• Tillse att konferensrum är funktionella och i ordning samt hantera kontakterna med fastighetsskötare, hantverkare etc.
• Post-pakethantering, mottagning av leveranser inkl IT & mobilutrustning.
• Hantera behörigheter (parkeringstillstånd, inpasseringskort)
• Inköp av kaffe/te, frukt, mjölk etc.
• I samråd med centralt ansvariga sköta praktiska och löpande operativa frågor kopplade till hyresavtal, inventarier och fysisk arbetsmiljö

Lokalt eventansvarig/"festfixare"
• Bistå vid events och med lokalbokningar
• Bistå med fika/lunch-beställningar vid kundbesök/möten
• Bistå marknadsavdelningen vid större event som t.ex inspirationsdagar



Publiceringsdatum
2018-12-05

Bakgrund
Vi tror att du har några års erfarenhet av att arbeta som receptionist eller med annat arbete inom service, frontdesk och/eller försäljning.

Som person brinner du för att leverera enastående och bestående intryck! Hög servicenivå och ett driv av att överträffa förväntningarna är kännetecknande för dig.

Du är inte rädd för att hugga i, kavla upp ärmarna och göra det lilla extra.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss då vill behålla den atmosfär vi har idag. Våra medarbetare kännetecknas av en affärsmässig och kundorienterad attityd, samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla den till kreativa lösningar. Du respekterar dina kollegor och har en stark vilja att dela med dig av dina kunskaper till andra samt lyssna och lära.

Vi letar efter personer som säger VI och inte JAG.

Sist men inte minst, vi vill att du skall fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!


Hur är Sigma som arbetsgivare?
Inom Sigma finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kunder ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.

Vi erbjuder problemlösning, allt från att utveckla ett nytt system till att designa en webbshop eller något annat där vår breda och spetsiga kompetens inom teknik kommer till sin rätt. Våra uppdrag har ofta internationell karaktär, därför är flytande svenska och engelska i tal och skrift är en naturlig del i arbetet.


Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Jessica Overgaard, jessica.overgaard@sigma.se.

Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!


Mer om Sigma IT Consulting
På Sigma får du jobba i en organisation som äger sin egen strategi, där det är nära till dem som fattar besluten och där du kan vara med och påverka. När du jobbar med oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige och som även erbjuder internationella uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter.

Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi är stolta över.

Sigma IT Consulting består av över 1 000 specialister inom strategi, teknik och kommunikation. Genom digital transformation effektiviserar vi verksamheten hos många av Sveriges största företag, organisationer och kommuner. Vi finns i sju länder och på över 20 orter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg.

Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultföretag med över 3 000 medarbetare i tolv länder. Sigma ägs av entreprenören och filantropen Dan Olofsson och har ett stort och aktivt CSR-engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Overgaard

Företag
Sigma IT Consulting

Adress
Sigma IT Consulting
Linholmspiren 9
41756 Göteborg

Kontorsadress
Linholmspiren 9

Jobbnummer
4492904

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigma IT Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigma IT Consulting: