Finsktalande Tekniker/Servicekoordinator

Adecco Sweden AB, Jönköping / Sjukhusteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukhusteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Jönköping i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

GE Healthcare förser sjukvården med redskap som räddar liv. Över hela Norden används våra datortomografer, magnetkameror, ultraljudsenheter och annan teknik för bildgivande diagnostik. På intensivvårdsavdelningar och i operationssalar finns våra utrustningar för övervakning och anestesi.
Sjukhusens digitala kommunikation binds ihop av våra medicintekniska IT-system, som PACS och RIS. I Uppsala utvecklar och tillverkar vi produkter som våra kunder använder för framställning av biotekniska läkemedel, såsom tex insulin och humant tillväxthormon. I Umeå producerar vi laboratorieinstrument. Vi är närmare 2 000 anställda i Sverige. Läs mer på gehealthcare.com

Vi söker nu en finsktalande tekniker/servicekoordinator till vårt Skandinaviska Reparationscenter i Jönköping dit kunder skickar utrustningar för service och underhåll.
På vårt Jönköpingskontor arbetar idag 15 medabetare med i huvudsak försäljning och service. Du kommer att arbeta i nära samverkan med övriga medarbetare på plats och också ha en tät kontakt med våra fälttekniker i Finland. Våra kunder är till största delen personal på sjukhusens medicintekniska avdelningar samt annan vårdpersonal.

ANSVAR OCH ARBETSUPPGIFTER
Rollen som tekniker/kundsupport innehåller en stor bredd av arbetsuppgifter. I huvudsak ansvarar du för att:

Ta emot servicebeställningar och felanmälningar för att sedan analysera ärendet och sätta in rätt åtgärder för att hjälpa kunden på bästa sätt.
Ge vägledning på telefon för att beställa reservdelar alternativt hjälpa kunden att skicka utrustningen till Reparationscentret.
Felsöka och reparera inskickad utrustning.
Dokumentera samtliga steg i reparationsprocessen samt följa upp tidigare ärenden.

ERFARENHET OCH EGENSKAPER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom elektronik eller medicinteknik och/eller erfarenhet från arbete där kvalificerad teknisk kundsupport står i centrum. Våra kunder är vana vid en mycket hög servicegrad och därmed är det viktigt att du trivs med att ha mycket kundkontakter och att du besitter förmågan att skapa och bibehålla goda relationer till alla som du kommer i kontakt med. Noggrannhet är givetvis A och O vad gäller lagning och hantering av den utrustning som du hanterar. Administrativa kunskaper är nödvändigt liksom vana av moderna affärs - och IT system.
För att lyckas i ditt arbete är även kunskaper i finska nödvändigt.

VI ERBJUDER
Ett mycket intressant och variationsrikt arbete. Kontinuerlig internutbildning på våra produkter.

Publiceringsdatum
2012-01-10

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-02-09
Ansökan mottages via vår hemsida: www.adecco.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Maria Svensson, Konsultchef, 036-351030, maria.svensson@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB, Jönköping

Adress
Adecco Sweden AB, Jönköping
Östra Storgatan 28
55321 Jönköping

Kontorsadress
Östra Storgatan 28
Jönköping

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 036-35 10 30

Jobbnummer
1124394

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Jönköping

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Jönköping: