Finsktalande supporttekniker till välkänt IT-bolag!

Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en tekniskt kunnig problemlösare med passion för IT-support som dessutom pratar finska? Erinomainen! Vi söker en IT-supporttekniker som vill arbeta med användarsupport via telefon, mejl och på plats. Här får du hantera allt från datorer och skrivare till fjärrstyrning och Active Directory. Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu en finsk- och svensktalande IT-supporttekniker till vår kund i Solna som jobbar inom IT-konsultbranschen. Tycker du om att arbeta med felsökning på både 1st och 2nd line nivå i bred miljö? Då är det här rätt tjänst för dig! Här kommer du främst att supportera användarna via telefon och mail, men det kan även ske fysiskt på plats på kontoret. Du hjälper användarna med IT-relaterade frågor som rör användarnas datorer, utrustning, telefon, skrivare och program varor.

Du erbjuds
• Ett varierande arbete där du får möjlighet att jobba inom både 1st och 2nd line support
• Arbete på ett bolag som är mån om medarbetarnas utveckling
• En dedikerad konsultchef som stöttar dig under uppdragets gång och är en karriärspartner

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2024-10-05

Dina arbetsuppgifter
• Supportera användare via telefon, mejl och ibland fysiskt på plats med IT-relaterade frågor om datorer, utrustning, telefoner, skrivare och programvaror.
• Använda ärendehanteringssystemet Servicedesk Plus för att hantera och följa upp supportärenden.
• Fjärrstyra användarnas datorer via Quick Assist i Windows för felsökning och problemlösning.
• Hantera konton och grupper via Active Directory, både lokalt och i molntjänster (Azure och Office 365), samt fjärrstyra servrar med ASG-Remote.

VI SÖKER DIG SOM
• Har minst 1-2 års erfarenhet som 1st line supporttekniker i Service Desk
• Har goda kunskaper i Active Directory och Azure Active Directory
• Har vana att felsöka genom fjärrstyring
• Har erfarenhet av ärendehanteringssystem
• Har en god telefonvana
• Har god vana att felsöka i en Windows och O365-miljö
• Talar flytande finska och svenska

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet inom ITIL och relevant utbildning inom IT, men det är inget måste.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper för denna roll. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är social och har en god samarbetsförmåga. Du är mån om att ge god service och har användaren i fokus, är van att jobba självständigt och målinriktat med dina arbetsuppgifter samt är noggrann i ditt arbetssätt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15107611".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
8939429

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: