Finsktalande supporttekniker - är du redo för strid?

WiseIT Konsult AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos WiseIT Konsult AB i Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka, Stenungsund eller i hela Sverige

Etsimmekö juuri sinua?

God morgon. Klockan slår åtta, du känner dig förväntansfull och laddad när du kliver in på ditt nya jobb. Du är redo för dagens anfall som består av nya kluriga case. Anfallen kommer både via telefon och mail, du kommer även få smyga dig på problemen genom remote uppkoppling, men du sitter helt lugn på din vaktpost. Med dina IT skillz kommer du lösa olika användares problem och det kan handla om allt ifrån att skapa nya användarkonton till att supportera applikationer och hårdvara i den Microsoftbaserade miljön som företaget jobbar i. Ibland kommer dina IT-kunskaper verkligen att sättas på prov och du kanske rentav kommer att vara tvungen att kalla in den allvetande agenten Google till förstärkning.

Slagfältet utspelar sig i Göteborg med utsikt över älven. Här kommer du ingå i en bataljon på ca 8 personer och med dessa kamrater kommer du knyta starka band och dela många erfarenheter. Alla medlemmar i teamet ansvarar var och en för att försvara det land de supporterar. Nu behövs det förstärkning för Finland, detta innebär att du som antar denna utmaning pratar och skriver obehindrad finska såsom svenska. Därutöver kan det ibland inkomma case som kräver goda engelska kunskaper.

Som anställd konsult och it-riddare hos oss på Wise IT har du möjlighet att placeras på olika uppdrag med varierande arbetsuppgifter och längd. Skulle du trivas extra bra på just detta uppdrag och kunden är nöjd finns möjlighet till långt uppdrag hos just denna bataljon.

Publiceringsdatum
2015-06-11

Utbildning och erfarenhet
För att kunna klara av att lösa dessa inkommande ärenden behöver du tidigare ha varit med om liknande upplevelser. Detta innebär att du bör ha erfarenhet av 1st line support, felsökning och problemhantering. Du bör t ex ha arbetat i Active Directory förut.

Dessutom kommer all krigsföring ske i Windowsmiljö så du bör kunna detta operativsystem innan och utan. I ditt arbete kommer du ha mycket kontakt med civila och måste därför ha en god kommunikativ förmåga på såväl svenska som finska och engelska. Din pedagogiska talang gör att du får de som inte har lika mycket skillz som du att förstå de mest komplicerade problemen!

Uppdraget beräknas starta i september/oktober.

Har du vad som krävs så vill vi att du inställer dig hos oss på högkvarteret snarast möjligt - så skicka in ditt CV och ansökan redan idag! Klart slut.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1245
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Lundmark 0739 61 30 43 anna.lundmark@wiseit.se
Caroline Wallin caroline.wallin@wiseit.se

Företag
WiseIT Konsult AB

Adress
WiseIT Konsult AB
Kungsgatan 20
41119 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 20, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2334143

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från WiseIT Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos WiseIT Konsult AB: