Finsktalande Servicedeskmedarbetare IT

Billerud Skärblacka AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Billerud Skärblacka AB i Norrköping

BILLERUD - THE NATURAL PART IN SMARTER PACKAGING.
Billerud erbjuder högkvalitativt papper och spetskunskap inom förpackningar. Tillsammans med vårt globala nätverk av konverterare utvecklar vi smartare förpackningslösningar som sparar kostnader, stärker varumärken genom bland annat förbättrad design, bidrar till smidigare logistik och en renare miljö. Vi omsätter 9 miljarder och har 2300 anställda i 11 länder.

IT på Billerud i Skärblacka innebär att man arbetar med utveckling, integration, drift av lokala och koncerngemensamma applikationer samt support. Vi är 13 personer på IT avdelningen och jobbar till stor del med Microsoft baserade produkter, både egenutvecklade och standardsystem. Biztalk, MS SQL, Citrix och VM-ware är områden vi har som vår bas.

Vi söker nu ytterligare förstärkning till vår IT servicedesk med start omgående. Tjänsten är på heltid och dagtid. Urval kommer att göras löpande.

Publiceringsdatum
2012-08-01

Dina arbetsuppgifter
Som servicedeskmedarbetare i 1:st Line support kommer du i första hand hantera frågor, felanmälningar och att ge teknisk support till interna användare i Sverige, Finland, England samt säljkontor, oftast via remoteverktyg. Bäst av allt är att du kommer att ingå i ett härligt team med hög servicekänsla placerad i Skärblacka.

Du kommer till exempel att arbeta med;
Användarfrågor via telefon
Felanmälningar och teknisk support
Vidarebefordra tyngre tekniska problem till rätt support
Informera kring driftstörningar
Arbetsplatsfrågor

Du kommer att arbeta med AD konton, Microsoft Officepaketet, Citrix miljöer, VPN, mobiltelefoner, applikationsutrullning och allt via ärendehanteringssystem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en hög service- och ansvarskänsla i ditt arbete och trivs med att hjälpa andra människor. Vi ser gärna att du har någon form av IT-relaterad utbildning samt ett par års erfarenhet av liknande arbete. Du måste kunna tala och skriva finska och även kunna uttrycka dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift.

För att klara av arbetsuppgifterna bör du vara en stresstålig, positiv och kommunikativ person med hög arbetsmoral.

För oss på Billerud är det viktigt att hitta medarbetare med rätt kompetens och personliga egenskaper för tjänsten. Vi välkomnar därför alla sökande som uppfyller våra krav oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Vill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att kontakta Ernesto Andrade, Servicedesk ansvarig, på telefon 0706924357.

Facklig företrädare är Helén Gustafsson, Unionen som du når via vår växel på tfn 011-24 53 00.

Välkommen med din ansökan märkt "Servicedesk" till kathy.lennartsson@billerud.com senast den 19 augusti.

I denna rekrytering jobbar vi tillsammans med våra utvalda annonsörer och undanber oss samtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Dagtid, kontorstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-19
Ange följande referens när du ansöker: Servicedesk
Ansökan kan skickas till e-postadress: kathy.lennartsson@billerud.com

Kontakt
Ernesto Andrade, Servicedeskansvarig, 070-692 43 57

Facklig kontakt
Helén Gustafsson, Unionen, 011-24 53 00

Företag
Billerud Skärblacka AB

Adress
Billerud Skärblacka AB
61710 SKÄRBLACKA

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 011-245525
Faxnummer: 011-245645
E-postadress: kathy.lennartsson@billerud.com

Jobbnummer
1303911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Billerud Skärblacka AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Billerud Skärblacka AB: