Finsktalande person till roll som säljstöd/orderadministratör

Bravura / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas.

Publiceringsdatum
2013-08-21

Företaget
Glenair utvecklar, tillverkar och levererar högkvalitativa kontaktdon och förbindningslösningar till sina kunder inom mil/aero, rymd -och tågindustrin. Företaget är privatägt och har ca 3500 anställda runt om i världen. Förutom nyutveckling av produkter har Glenair ett brett standardsortiment som finns på lager i Kalifornien, England och Italien. Företaget startades 1956 i Glendale/Kalifornien och har idag även fabriker i Chicago, Bologna och Mansfield/UK. Det nordiska huvudkontoret finns i Solna och här arbetar idag elva personer. Företaget genomsyras av en trevlig atmosfär med nära samarbete mellan kollegor för att på bästa sätt hjälpa kunderna med de tekniska lösningar de behöver.
Läs gärna mer på företagets hemsida www.glenair.se

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna för den här tjänsten innebär att du arbetar som stöd till företagets säljare kring deras dagliga arbete, samt hjälper de finska kunderna direkt via telefon och mail. Du är inblandad i hela flödet vad gäller order, lager och fakturering. Det finns idag två personer som arbetar med administration och kundservice på kontoret och du kompletterar dessa med säljkompetens, i arbetet mot att förse kunderna med offerter. Du kommer att få en introduktionsutbildning på Glenairs kontor i Solna samt en produktutbildning på företagets fabriker i USA, Italien och England. Detta för att du på bästa sätt ska bli insatt i de tekniska produkter och lösningar som du kommer i kontakt med i ditt dagliga arbete.

Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning (meriterande)
• Erfarenhet av ett serviceinriktat administrativt yrke
• Goda kunskaper i Office paketet, framförallt Excel
• Behärskar order, lager- och faktureringsflöde (krav)
• Erfarenhet av försäljning (meriterande)
• Erfarenhet av arbete i affärssystem (krav)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på finska och engelska

Dina personliga egenskaper
För att trivas i tjänsten är du logiskt tänkande och har ett intresse för att ta till dig service och teknik. Vi önskar att du är en driven "doer" med hög energinivå och ett positivt tänk. Du är sälj- och serviceinriktad och vill på bästa sätt hjälpa kollegor och kunder fram till lösningar. Vidare trivs du i rollen som administratör då du gärna arbetar strukturerat och noggrant. Är du dessutom en aktiv och sportintresserad person kommer du att passa väl in bland dina kollegor.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-400 240 50

Sökord: finsktalande, säljstöd, orderadministratör, service, Glenair, internationell, administration, innesälj
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-23
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Riddez

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm

Jobbnummer
1631852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: