Finsktalande medarbetare till Kundtjänst till Hejco, Borås

Säljpoolen i Sverige AB / Kundservicejobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säljpoolen i Sverige AB i Borås, Alingsås, Härryda, Lerum, Ale eller i hela Sverige

Hejco söker en Finsktalande medarbetare till Kundtjänst
Vi söker en finsktalande Customer Service Advisor som vill vara en del av ett värdedrivet företag som bryr sig om de människor som bryr sig om andra.
Vill du jobba i en expansiv och utvecklande miljö där vi utmanar oss varje dag för att alltid ge våra kunder det bästa vad gäller kvalitet, produkt, service och engagemang? Då är detta något för dig!

Publiceringsdatum
2020-05-18

Om tjänsten
Som finsktalande Customer Service Advisor hos oss på Hejco kommer du att arbeta mot såväl den finska som svenska marknaden där du kommer att ha kontakt med både återförsäljare, säljare samt slutkunder.
Arbetet innefattar traditionell support via flera olika kanaler där förekommande ärenden innehåller allt ifrån orderläggning, produktinformation, fakturering och mer därtill. Utöver detta kommer du även vara spindel i nätet för att utveckla och stötta den finska verksamheten. Hos oss får du möjlighet att vara med och bygga upp, vara delaktig och påverka din roll som Customer Service Advisor. Du blir en del av vårt team på Internationell kundtjänst som består av 8 personer.
Vi sitter i helt nya och moderna lokaler på Katrinedal i Borås ca 5 minuter från Centralstationen och vi är ca 25 medarbetare totalt, ett engagerat och gott gäng. Om du är nyfiken på hur vår arbetsplats ser ut kan du se videon som Cernera spelade in hos oss.
Youtube: https://youtu.be/jhQBacHFlgo
I din roll som Customer Service Advisor kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
Service mot kunder och återförsäljare via mejl, chat och telefon
Merförsäljning och korsförsäljning
Identifiera möjligheterna till att förbättra kundupplevelsen i alla steg
Tätt samarbete med övriga avdelningar så som marknad, sälj med flera
Utveckla och bygga rutiner för framtidens kundservice
Administrativa åtgärder

Vi ställer några frågor till Kristoffer Gransing, Customer Experience Manager på Hejco
Vilka är fördelarna med att jobba hos Hejco?
Dom är många, men skulle framförallt vilja lyfta fram att vi är en relativt liten arbetsplats med ca 25 st anställda vilket gör att samtliga avdelningar jobbar väldigt tätt tillsammans, det är en familjär känsla och korta beslutsled. Vi är även ett värderingsstyrt bolag där våra värderingar genomsyrar allt vi gör och följer en röd tråd genom hela organisationen samt hur vi opererar i vårt dagliga arbete. Detta skapar en trygg och en bekväm miljö vilket ger utrymme till kreativitet och uppfinnerikedom för fortsatt utveckling framåt såväl på en individuell som övergripande nivå.
Vilka egenskaper behöver man ha för att lyckas i rollen?
Som person behöver man i grund och botten har rätt mindset och vara serviceminded. Vi ser även en genuin nyfikenhet i kombination med ett lösningsorienterat förhållningsätt. Man ska gilla ett högt tempo samt hantera många bollar i luften samtidigt. Samarbetsförmåga och laget före jaget är oerhört viktigt för att lyckas i denna roll.
Vilken bakgrund behöver man ha för detta jobbet?
Troligtvis har man jobbat i något form av serviceyrke men absolut inget måste, vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om dig
Du är flexibel och kan hantera problem av både lättare och svårare karaktär. Som person bör du vara självständig, gilla ett högt tempo och ha en förmåga att leda dig själv. Du har ett gediget intresse av kommunikation och brinner för att alltid leverera den bästa tänkbara kundupplevelsen. Du är ordningsam, noggrann, ansvarstagande och engagerad i det jobb du utför.
Viktigt för tjänsten är:
Flytande i finska och goda kunskaper i svenska
Systemvana samt självständig
Adekvata IT kunskaper samt intresse för och ta till sig nya system och processer. Så som tillexempel telefoni, ärendehanteringssystem, databaser, chat, CRM verktyg och annan datorprogramvara.

På Hejco arbetar vi med våra värderingar Caring, Dedicated, Proud och Easy. Och på Hejco lever vi alla och arbetar naturligt enligt Hejcos värderingar. Detta innebär att du tar ansvar och är dedikerad till att lösa uppgifter och aktiviteter på bästa möjliga sätt även om de ligger utanför ditt område.
Du lyfter och uppmärksammar uppgifter som kan göras på ett enklare sätt och hjälper på så sätt till att sträva efter enkelhet och effektivitet både för oss och kunden. Du bryr dig om kunder, kollegor och verksamheten i alla aspekter och gör allt du kan för att få det att fungera tillsammans med målsättningen att skapa en så bra kundupplevelse och business som möjligt. Du är stolt över att vara en del av varumärket Hejco, över våra kunder, kollegor och produkter.
Vi erbjuder:
Du får jobba i en spännande roll i en organisation som ligger i framkant inom vår bransch. Vi kommer att ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll och ständigt arbeta för att utveckla dig som individ. Du kommer att få marknadsmässiga villkor och verktyg för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt. Hos oss får du härliga kollegor, fantastisk gemenskap och utrymme för att utvecklas. Våra medarbetares hälsa är viktiga för oss och vi erbjuder friskvårdsbidrag.
Kontakt och ansökan
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via ansökningsknappen. Har du frågor kan du vända dig till Kristoffer Gransing, Customer Experience Manager på Hejco. Vi tillämpar en löpande urvalsprocess.
Mail: kristoffer.gransing@hejco.com Telefon: 072-085 69 25
I denna tjänst har vi tagit ställning till samarbetspartner och annonskanaler därför undanber vi oss kontakt från rekryteringsbolag och annonseringsföretag.

Om Hejco
I drygt 60 år har vi på Hejco designat, utvecklat och tillverkat arbetskläder för alla de människor som arbetar med att ta hand om andra. Det började 1954 i Hyssna utanför Borås då Henry Johansson startade upp verksamheten Henry Johansson & Co, sedermera Hejco, med ambitionen att skapa arbetskläder med god kvalitet och funktion. Kläder som skulle förbättra arbetslivet för alla yrkesgrupper inom vård & omsorg, dental, städ och kök.
Läs mer om företaget på https://www.saljpoolen.se/sv/annons/26768891-finsktalande-medarbetare-till-kundservice-customer-service-advisor-hejco-boras?ps=ams
Sökord: ordermottagare, innesäljare, kundtjänst, customer service, kundservice, kundsupport, kundtjänstmedarbetare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Säljpoolen i Sverige AB
Katrinedalsgatan 13 A
50451 BORÅS

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säljpoolen i Sverige AB (org.nr 556354-3726), https://hejco.se/
Katrinedalsgatan 13 A (visa karta)
504 51  BORÅS

Arbetsplats
Hejco

Jobbnummer
5230429

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säljpoolen i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säljpoolen i Sverige AB: