Finsktalande IT-support, 1:st line

IT-bemanning / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IT-bemanning i Stockholm

IT-bemanning är ett Stockholmsbaserat IT-konsultföretag, specialiserat på att leverera kvalitativ kompetens inom området IT-support, IT-drift samt IT-rekrytering. Vi är ett personligt IT-konsultföretag som värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt, stimulerande och utvecklande arbete som konsult hos någon av våra kunder.

IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

För kunds räkning söker vi en finsktalande service-desk agent till kundens 1:a linje. Uppdraget, som är ett långsiktigt konsultuppdrag innefattar goda möjligheter till utveckling. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas under december.

OBS! Ett krav är att du har goda kunskaper i finska, både vad gäller tal och skrift.

Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:

• Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
• Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
• Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
• Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.

Vem vi söker:

• Du har goda kunskaper i finska, både vad gäller tal och skrift.
• Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
• Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
• Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
• Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.

I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Dina kunskaper:

Du bör ha god kunskap i och erfarenhet alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:

• Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:

• Ärendehanteringssystem
• Fjärrsupport mha av Team Viewer, Remote Desktop, Citrix Shadow
• Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
• Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)

• Citrix
• Microsoft Office 2007/2013 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
• Active Directory
• Office365
• Microsoft Exchange 2007/2013
• Windows Server 2008/2003
• Windows 7
• Windows 10

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas Nodby, 0704496513, niclas.nodby@itbemanning.se

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2018-11-05

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
IT-bemanning

Adress
IT-bemanning
Jakobsbergsgatan 7
11144 Stockholm

Kontorsadress
Jakobsbergsgatan 7

Jobbnummer
4441517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IT-bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IT-bemanning: