Finsktalande helpdesktekniker till Stockholm
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Södertälje eller i
hela Sverige Till vår kund i Stockholms innerstad söker vi nu en finsktalande helpdesktekniker för ett uppdrag med start omgående! Du kommer att ingå i en grupp, som arbetar med finska kunder och du måste därför ha mycket goda kunskaper i det finska språket.
Publiceringsdatum2012-08-06Dina arbetsuppgifterI rollen som finsktalande helpdesktekniker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Support via telefon och mail
Fjärrstyrning till företagets kunder
Felsökning av hård- och mjukvara (PC, skrivare och kringutrustning)
Installation av program
Hantering av diverse kommunikationsproblem
KvalifikationerFör att passa i rollen som finsktalande helpdesktekniker ser vi att du har:
Gymnasial utbildning inom IT
Meriterande med någon påbyggnadsutbildning inom IT
Tidigare erfarenhet av arbete i helpdesk/servicedesk
Goda kunskaper i Windows 7, Windows XP, Active Directory, MS Office
Erfarenhet av arbete i olika fjärrstyrningsverktyg.
Mycket goda kunskaper i det finska språket
Flytande svenska och mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
För att trivas med jobbet som finsktalande helpdesktekniker är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig, och gillar att ge support. Det är också viktigt att du är serviceinriktad, flexibel och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift då arbetet innebär mycket kundkontakt och registrering i ärendehanteringssystem. Du kommer att vara anställd av InfoCare och uthyrd till kundföretaget där du kommer att ingå i ett trevligt team tillsammans med andra i helpdesktekniker.
Uppdraget beräknas pågå i 3-6 månader med chans till förlängning. För rätt person finns mycket goda möjligheter för nya uppdrag via InfoCare, alternativt en anställning hos kund.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Därför kan uppdraget komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. I ansökan måste IT-kunskaper, IT-utbildningar och tidigare erfarenheter tydligt framgå. Välkommen med din ansökan! Ansökningar och eventuella frågor skickas till
ProffsIT@infocare.seVi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!
"InfoCare ska leverera tjänster för hård- och mjukvara som gör att våra partner kan leverera och underhålla IT-lösningar och elektronik till sina kunder på utsatt tid."
Som ledande och helt oberoende serviceleverantör till såväl företag och organisationer som till konsumentmarknaden, erbjuder InfoCare ett helt spektra av moderna servicetjänster för IT och konsumentelektronik. InfoCare samarbetar med framgångsrika och marknadsledande tillverkare, outsourcingföretag, elektronikkedjor och varuhus. Tack vare våra 77 serviceorter, 8 verkstäder, 2 200 medarbetare och över 300 certifierade tekniska kurirer täcker vi hela Norden och når de flesta större städer inom 2 timmar.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-05
Ansökan kan skickas till e-postadress:
proffsit@infocare.seKontaktEva Bexelius,
proffsit@infocare.seFöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Box 20016
16102 BROMMA
KontorsadressKarlsbodavägen 39
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0767-223249
E-postadress:
ProffsIT@infocare.se Jobbnummer 1306775
Observera att sista ansökningsdag har passerat.