Finsktalande Helpdesk Coordinator

Poolia Sverige AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Vill du arbeta med kundservice i en global och innovativ organisation? Talar du flytande finska? Då kan det vara just dig vi söker till rollen som Helpdesk Coordinator till vår kund i Göteborg.
Uppdraget är på heltid och förväntas pågå till slutet av juni 2020. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2020-01-21

Om tjänsten
I rollen som Helpdesk Coordinator kommer du att tillhöra företagets servicecenter. Servicecentret arbetar med att öka kundnöjdheten och förbättra servicen, genom att bistå återförsäljare med alla typer av logistiska problem om återförsäljaren inte kan hitta informationen eller lösa problemet själv och genom att informera återförsäljare på ett proaktivt sätt om störningar i försörjningskedjan. Du kommer att arbeta via telefon och e-post vilket innebär att du ofta har kontakt med kollegor, partners och kunder och andra externa parter dagligen. Du arbetar nära med dina egna och andra avdelningar inom företaget.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära:

• Ge kunder och återförsäljare information om beräknad leveranstid när reservdelar inte finns i lager
• Lösa problem relaterade till saknade leveranser, transportförseningar och klagomål
• Ange specialbeställningar vid behov och övervaka dem från order till leverans
• Stödja utvecklingen av logistikuppsättningen genom att konsekvent bygga upp strukturerad logistisk information
• Ge stöd till återförsäljarna vid implementering av ny policy, nya rutiner
• Delta i operativa möten med kollegor, partners och kunder

Vem är du?
Ett krav för rollen är att du behärskar och kan ge service på finska. Det är även av stor vikt att du talar god svenska och engelska. För att lyckas i rollen ser vi även att du har utbildning inom logistik eller motsvarande, alternativt flerårig erfarenhet och kunskap av liknande arbetsuppgifter och roller.

Som person är du affärs- och serviceinriktad, lösningsorienterad och tycker om att interagera med olika människor. Du har ett strukturerat arbetssätt och bidrar gärna med förbättringsmöjligheter och förslag. Utöver detta ser vi även att du har goda kunskaper i MS Office, har du dessutom kunskaper i SAP ser vi det som meriterande.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "55942".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Väst AB

Jobbnummer
5052457

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: