Finskspråkig mekaniker sökes
MSX International Ltd / Maskinreparatörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskinreparatörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Göteborg,
Jönköping,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och vårt fokus är lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och med drygt 5500 anställda experter i 52 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.
Arbetar du med bilar och gillar problemlösning? Tycker du om att coacha och supportera andra? - Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker just nu en finskspråkig Helpdesk Engineer till Nissan nordiska teknik- och garantihelpdesk.
Vi söker dig som har bakgrund som bilmekaniker och gärna har kunskaper i fordonskonstruktion, serviceteknik och diagnostiska system. Det är meriterande om du också har kunskaper i garantihantering. Du ska brinna för att hjälpa andra och vilja coacha dem till en högre nivå! Vi söker dig som är en duktig problemlösare, är analytisk och engagerad. Att du har en bra nivå på finska och engelska, både i tal och skrift är ett krav.
Arbetet på helpdesken kommer att innebär bland annat att ge support vid felsökning, att finna tekniska lösningar och förhandsgodkänna vissa typer av reparationer. Arbetet kommer också att innebära att arbeta med garantisupport till återförsäljarna i olika garantifrågor, att bedöma garantiärenden och kontrollera att återförsäljarstandards följs. Du kommer arbeta tillsammans med ett nordiskt team av duktiga Helpdesk Engineers.
Arbetsplats och anställning:
Göteborg. Helpdesken är placerade i öppna lokaler i Angered. Tjänstens omfattning är heltid. Du kommer att vara anställd av MSXI, men arbeta heltid för vår kund Nissan.
Publiceringsdatum2014-11-12Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med både med teknisk- och garantisupport via telefon och elektronisk kontakt för auktoriserade återförsäljare i Norden. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå i;
• Felsökning och tekniska lösningar
• Ge support på förhandsgodkännanden och garantireklamationer
• Bedöma garantiärenden
• Dokumentera ärenden i kundens datasystem
• Rapportera avvikelser och förbättringsmöjligheter
• Besöka verkstäder och ge support på plats vid behov
• Vid behov, inhämta information och kommunicera med tillverkaren
Om du är intresserad av tjänsten, vänligen skicka din ansökan senast 2014-12-08. Ansökan bör innefatta ett personligt brev och ett CV. Urval och intervjuer kommer dock ske löpande, så ansök så snart som möjligt.
För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Per Bane, Team Leader Nissan Technical Helpdesk,
pbane@msxi-euro.comArbetstider och omfattningHeltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNinni Andersson, Recruitment Coordinator & HR assistant +46 (0)31 337 88 54
nandersson@msxi-euro.comFöretagMSX International Ltd
AdressMSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2065627
Observera att sista ansökningsdag har passerat.