Finsk- och svensktalande Backofficeadministratör

Tellier Service AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tellier Service AB i Stockholm

Vikariat till 2017-07-26 med möjlighet till tillsvidareanställning
Tillträde: Omgående

Tellier Service AB startade sin verksamhet den 1 april 2015 och bedriver faktureringsverksamhet, inklusive hantering och förmedling av betalningar och kravhantering. Våra kunder finns i Sverige och Finland. Tellier Service AB ingår i Hafslund koncernen som är den femte största aktören i Norden inom elhandel och den största koncernen inom elhandel i Norge. Hafslund är också en stor producent av förnybar energi från vattenkraft och fjärrvärme.

Vi söker dig som är driven, självgående och tar egna initiativ. Du är noggrann, lösningsorienterad och har ett trevligt och positivt sätt. Du trivs att arbeta i team, men kan också arbeta självständigt med eget ansvar där du förväntas ha ett proaktivt förhållningssätt och bidra till ett kvalitativt förbättringsarbete i teamet. Du har en väl utvecklad prioriteringsförmåga och tycker om siffror och teknik. Du ska kunna prata och skriva flytande finska, svenska och engelska. För dig är det självklart att arbeta med fokus på Kunden i alla situationer. Du är en stöttande teamspelare som talar om dig och dina kollegor i VI-form.

Arbetet innebär

De viktigaste arbetsuppgifterna i rollen:
• Hantera inkommande ärenden och beställningar enligt uppsatta SLA:er.
• Dagligen prioritera sitt arbete.
• Hålla deadlines inför fakturering, ärenden, laster, beställningar, mätvärden, Prodat.
• Kvalitetsäkra rutiner, ta fram nya rutiner.
• Strukturera och dokumentera inrapporterade systemfel.
• Värdera och prioritera systemfel.
• Föra statistik och ta fram rapporter och nyckeltal inom ansvarsområdet Backoffice vid behov.
• Kontakta leverantörer vid behov.
• Ha en korrekt och tydlig dialog med kund.
• Felanmäla till distributionsleverantör.
• Återkoppla till kund.

Förväntningar på rollen:

• Aktivt söka och analysera konsekvenser av ändringar i lagar/föreskrifter och vad det innebär för våra tjänster och kunder.
• Identifiera svagheter i leveranser, kommunikation eller processer och ta egna initiativ till förbättring.
• Ta ansvar för både egna och teamets leveranser och bidra till företagets mål.
• Självständigt planera och genomföra utbildningar inom ansvarsområdet hos kunder.
• Bistå inom arbetsområdet genom att arbeta utefter och följa upp ingångna kontrakt och avtal mot kund.
• Ansvar för att arbetsuppgifter som ligger inom ansvarsområdet följer beslutade/avtalade rutiner och policybeslut löpande.
• Identifiera behov av systemförbättringar och delta i testning av systemet.

Formella krav:
• Gymnasial utbildning
• Minst 3 års erfarenhet av Backofficearbete och eller faktureringsarbete eller liknande arbete med systemkompetens
• Finska, svenska och engelska muntligen och skriftligen är ett krav
• Resor inom Norden ingår i arbetet

Eventuella frågor besvaras av Arbetsledare Backoffice Patrick Eriksson, 073-770 45 45.

Ansökan skickas till johanna.ehrnstrom@tellier.se senast 20 maj 2016. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag så inkom gärna med ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Publiceringsdatum
2016-05-09

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: johanna.ehrnstrom@tellier.se

Kontakt
Johanna Ehrnström, Operation and Delivery Manager johanna.ehrnstrom@tellier.se

Företag
Tellier Service AB

Adress
Tellier Service AB
Valhallavägen 211
11553 Stockholm

Kontorsadress
Valhallavägen 211
Stockholm

Jobbnummer
2830257

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tellier Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tellier Service AB: