Finsk - och svensktalande Orderkoordinator

BrainPeople AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos BrainPeople AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Botkyrka, Sollentuna eller i hela Sverige

Brainpeople AB

Publiceringsdatum
2012-06-01

Om företaget
Pitney Bowes är ett amerikanskt företag med huvudkontor i Stanford, Connecticut, USA. Företaget bildades 1920 av Arthur Pitney och Walter Bowes. De lanserade en idé om en maskin som frankerade brev i stället för att använda frimärken. Idag är Pitney Bowes världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar. Vi omsätter 6,1 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder. I Sverige har vi funnits sedan 1974 och har ca 150 anställda. Huvudkontoret finns i Häggvik, Sollentuna och vi har filialkontor i Göteborg, Malmö och Jönköping. För mer information, se www.pitneybowes.se.

Arbetsmiljön på Pitney Bowes karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur. Hos oss får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat, internationellt företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Till vår avdelning Customer Operations söker vi nu en finsk- och svensktalande Orderkoordinator med placering i Häggvik, Sollentuna.

Arbetsuppgifter
• Uppföljning av såväl utgående order som returer.
• Bevakning av orderstatus och leveranstid samt återkoppling till våra säljare.
• Orderregistrering och uppföljning i SAP.
• Viss kundkontakt rörande leverans- och fakturafrågor mm.
• Rapportering (dagligen, veckovis, månadsvis).

Arbetets omfattning: Kontorstider, heltid. Start så snart som möjligt. Du kommer börja som uthyrd konsult via Brainpeople, med stor möjlighet till en rekrytering hos Pitney Bowes vid god prestation.

Profil
Kompetenskrav: Det är ett krav att du kan prata flytande finska och svenska, liksom goda kunskaper i engelska. Du har god datorvana och behärskar Officepaketet (främst Excel). Det är meriterande med tidigare erfarenhet från arbete i SAP alternativt något annat större affärssystem.

Personliga egenskaper: För att trivas på företaget tror vi att du trivs i en miljö där det händer mycket och tempot ofta är högt. Du är noggrann, tydlig och tar stort ansvar för ditt eget arbete. Du har lätt för att samarbeta och har en förmåga att skapa goda relationer både internt mot kollegor och externt mot kunder.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Karin på tel. 08-501 018 09 alternativt karin.malmqvist@brainpeople.se

Om företaget
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholm och Göteborg. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, service, kontor, kundtjänst och administration. Brainpeople önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vår vision är att vi skapar möjligheter för människor!

Brainpeople tar extra stor hänsyn till våra kunders företagskultur och din personlighet när vi matchar dig till våra uppdrag. Att vara konsult genom oss ger dig viktig arbetslivserfarenhet och breddar ditt kontaktnät inför framtiden. Brainpeople är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och förmåner som t ex friskvårdsbidrag.

Följ oss på Facebook!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 154
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Brainpeople AB

Adress
Brainpeople AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Jobbnummer
1260737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från BrainPeople AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos BrainPeople AB: