Finansinspektionen söker erfaren upphandlare med fokus på It

Finansinspektionen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Finansinspektionen i Stockholm

Som upphandlare på Finansinspektionen (FI) jobbar du självständigt med att driva, genomföra och samordna myndighetens inköpsbehov. Du kommer att hantera upphandlingar, mindre avrop och avrop genom förnyad konkurrensutsättningar från statliga ramavtal. Du medverkar samtidigt i flera parallella uppdrag, från förstudie till framtagande av avtal.

Uppdraget och rollen avser främst att ansvara för upphandlings- och avtalsarbete avseende myndighetens it verksamhet för vilken verksamhetsområde It är ansvarig. Rollen styrs av avdelningen ekonomi där myndighetens alla upphandlare är organiserade, men det är beställaren i upphandlingen, i huvudsak myndighetens It organisation som styr upphandlingen. Rollen som It upphandlare innebär därmed ett nära samarbete med It organisationens ledning och stabsfunktion där även avtalsförvaltare finns.

Som upphandlare på FI ger du stöd och råd, medverkar i interna utbildningsinsatser och är delaktig i arbetet med att utveckla arbetsprocesser och rutiner för upphandling.

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom området med examen från t.ex. Juridik och Ekonomi program eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har Erfarenhet av att ha tecknat säkerhetsskyddsavtal och att ha genomfört säkerhetsskyddade upphandlingar. Du har minst tre års erfarenhet av att självständigt ha genomfört it-upphandlingar och avrop inom offentlig sektor och har god kunskap att arbeta med it-verktyg, ärendehanteringssystem och program. Det är en fördel om du har projektledarerfarenhet eller annan ledarerfarenhet eller erfarenhet från annan myndighet. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du självgående, tydlig och serviceinriktad. Du är effektiv i ditt sätt att planera, organisera och prioritera ditt arbete. Vidare bidrar du med gott samarbete. Arbetet på FI förutsätter hög integritet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta avdelningschef Ewa Wallestam på 08-408 988 75.

Vi tillämpar normalt sex månaders provanställning.

En anställning vid FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll genomförs enligt bestämmelser i säkerhetsskyddslagen.

Välkommen med din ansökan innehållande cv, personligt brev och relevanta betyg senast den 7 januari 2021. Arbetspsykologiska tester kommer att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Vi avböjer all rekryterings- och annonseringshjälp

FI arbetar för finansiell stabilitet, välfungerande marknader, ett gott konsumentskydd och en hållbar utveckling. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare, där olika erfarenheter, kompetens och mångfald tas tillvara. Här arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. På FI är du med och påverkar den finansiella marknaden. Tillsammans arbetar vi för samhällsnyttan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2020-12-09

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Finansinspektionen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Finansinspektionen (org.nr 202100-4235), http://www.fi.se/

Jobbnummer
5480783

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Finansinspektionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Finansinspektionen: