Finansiell Controller Till Länsstyrelsen I Västr

Jerrie AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jerrie AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Länsstyrelsen i Västra Götalands arbetar för ett ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbart samhälle.

Vi arbetar med viktiga samhällsområden som miljö och klimat, naturvård, bygg- och planfrågor, integration och jämställdhet, djurskydd, lantbruk och landsbygdsutveckling. Vi är cirka 750 anställda och har verksamhet på åtta orter i länet. Vi rekryterar utifrån kompetenskrav för varje befattning. För att spegla det samhälle vi arbetar för eftersträvar vi mångfald bland våra medarbetare.

Ditt ansvar är att tillsammans med en kollega utveckla och samordna myndighetens samlade budget- och prognosprocess samt vara stöd för den ekonomiska styrningen. Som finansiell controller har du ett helhetsansvar för processen, från planering till genomförande och sammanställningar, avrapportering och uppföljning. Ansvaret innefattar också att löpande utveckla rutiner enligt verksamhetens krav och i samråd med berörda beslutsfattare samt att utbilda myndighetens personal inom ditt område. Arbetet ställer krav på god professionell kompetens, administrativ effektivitet, affärsmässighet och servicekänsla.

I tjänsten ingår även stöd till verksamheten, främst chefer och projektledare, i löpande ekonomisk planering och uppföljning. Du medverka i utvecklingsprojekt för effektivisering av myndighetens verksamhet och beslutsprocesser. Arbetet innebär ett stort antal kontakter med bl.a. verksamhetens chefer, projektledare, Socialdepartementet och Ekonomistyrningsverket, vilket ställer krav på social komptens och pedagogisk förmåga.

Myndigheten omsätter årligen cirka 750 mkr samt ansvarar för uppbörd och transfereringar motsvarande cirka 1 000 mkr per år. Parallellt med den löpande verksamheten bedrivs ett stort antal projekt med varierande krav på uppföljning och rapportering till ett flertal externa finansiärer.

Du kommer tillsammans med en kollega att utgöra en verksamhetsgrupp inom ekonomienheten som med 20 medarbetare har sin huvudsakliga placering i Vänersborg. Närmaste chef är myndighetens ekonomidirektör som ingår i myndighetens ledningsgrupp och din placeringsort kommer att vara Göteborg.

Vi söker dig med akademisk examen i ekonomi och med flerårig erfarenhet av arbete med intern och extern redovisning samt budget- och prognosprocess i större organisationer. Erfarenhet från arbete som finansiell och/eller verksamhetscontroller inom offentlig verksamhet är meriterande. Du har goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av Agresso.

Som person är du drivande och har god förmåga att se helhetsperspektiv. Du arbetar målmedvetet på ett strukturerat och välorganiserat sätt. Du trivs med att ge stöd till din omgivning och du är pedagogisk.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev via www.jerrie.se senast 19 december. Skicka gärna din ansökan snarast för vi gör urval och intervjuer löpande. Om du har frågor, ring Mia Roos-Jonsson 0723-28 22 53.

Publiceringsdatum
2012-12-01

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Vänligen sök tjänsten på www.jerrie.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
JERRIE AB

Adress
JERRIE AB
ODINSGATAN 9 VÅN 4
41103 GÖTEBORG

Kontorsadress
ODINSGATAN 9 VÅN 4
GÖTEBORG

Jobbnummer
1406913

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jerrie AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jerrie AB: