Finansiell Controller

Jurek Rekrytering & Bemanning AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Om AkkaFRAKT:
AkkaFRAKT är en av de ledande aktörerna på den svenska transportmarknaden. Verksamheten är organiserad i tre affärsområden: Bygg & Anläggning, Industri & Handel och Miljö & Jordbruk. AkkaFRAKT ägs av cirka 150 delägare som tillsammans förfogar över cirka 500 fordon. Den huvudsakliga geografiska verksamheten finns i södra Sverige och sysselsätter cirka 600 personer. För ytterligare information se www.akkafrakt.se

Publiceringsdatum
2018-03-28

Dina arbetsuppgifter
Vi söker för vår kund AkkaFRAKTs räkning en finansiell controller. I rollen som finansiell controller ligger huvudfokus på att sköta löpande uppföljning av verksamheten genom framtagande av månadsbokslut och rapportpaket samt intäkts- och kostnadsanalys av utfall för olika Affärsområden, Marknadsområden och Avdelningar mot budget och föregående år. Controllern är ansvarig för budgetprocessen och sammanställande av budgetmaterial. Controllern ansvarar även för redovisningen av koncernens dotterbolag. Funktionen är viktig i AkkaFRAKTs uppföljning och kontroll av olika delar av verksamheten för att säkerställa lönsamhet och kostnadskontroll genom att vidtaga proaktiva åtgärder i sammarbete med organisationen.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter:

* Framtagande av månadsbokslut för moderbolaget och dotterbolagen
* Kontroll av matchning och periodisering av inköp av transporter och material mot motsvarande intäkt
* Analys och genomgång av rutiner i samband med framtagande av försäljningsstatistik
* Underhålla och uppdatera analysverktyg och rapportpaketIntäkts- och kostnadsanalys av utfall för olika Affärsområden, Marknadsområden mot budget och föregående år.
* Kostnadsanalys av utfall för olika Avdelningar och stödfunktioner mot budget och föregående år
* Ansvar för planering av budgetprocessen, framtagande av budgetunderlag samt sammanställning av budget förekommande fall genomföra genomgång och avstämning av rapportpaket med ekonomichef samt diskussion om relevanta åtgärder
* Support till övriga avdelningar i samband med allmänna ekonomifrågorI förekommande fall deltaga i utvecklings- och förbättringsprojekt inom ekonomiavdelningenBistå ekonomichef och VD med projekt och utveckling av rutiner med mera
* Hålla rutinbeskrivningar aktuella för olika delar av funktionen
* Löpande redovisning för koncernens dotterbolag samt hyresfakturering och in- och utbetalningar
* Av chef delegerade uppgifter

Du ansvarar för att ovan angivna uppgifter utförs i enlighet med de rutiner och riktlinjer som finns i företagets kvalitets- och miljöledningssystem samt gällande lagar och avtal.
Du ska hålla dig informerad och uppdaterad inom befattningsområdet, företagets kvalitets- och miljöledningssystem samt gällande lagar och avtal
Du ska rapportera och signalera eventuella avvikelser, fel och brister avseende ordinarie verksamhet med dess rutiner och riktlinjer.
Du rapporterar till Ekonomi/ Administrativ chef vid eventuella väsentliga fel, brister eller oegentligheter.

Krav för tjänsten:

* Du har en högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning/ekonomistyrning
* Du har ett par års erfarenhet av ovannämnda arbetsuppgifter

Som person är du noggrann och strukturerad. Du är analytisk med ett ifrågasättande angreppssätt, men med känsla för väsentlighet och risker.
Vidare är du kommunikativ, ansvarstagande och positiv.

Du erbjuds:

Tjänsten är en tillsvidställning på heltid där en provanställning kan bli aktuell. Du kommer att sitta på AkkaFRAKTs huvudkontor som finns i nyrenoverade lokaler i Malmö.

Så ansöker du
I denna rekrytering samarbetar AkkaFRAKT med Jurek Rekrytering & Bemanning. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Karin Thorstensson på telefon: 073-980 69 27 eller karin.thorstensson@jurek.se alternativt
Vänligen observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.

Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Thorstensson

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11

Jobbnummer
4050662

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning AB: