Finanscontroller till konsultuppdrag inom fastighetsbranschen
Poolia Sverige AB / Bankjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du flera års erfarenhet från back-office på ett större bolags finansavdelning eller bank? Är du analytisk och trivs i en roll med många kontakter? Då kan detta spännande uppdrag vara något för dig.
Vår kund är ett större fastighetsbolag med verksamhet i hela Sverige och vi söker dig som vill axla rollen som Finanscontroller under en övergångsperiod. Tjänsten är ett konsultuppdrag på minst 4 månader, med start i 1/10. Du kommer att sitta på huvudkontoret centralt i Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att tillhöra en mindre finansavdelning och du kommer få ett stort och brett ansvar i din roll. Finansavdelningens uppgifter är bl a upphandling av bolagets externa finansiering, riskhantering, administration av låneportföljen, finansiell redovisning och rapportering, likviditetsplanering samt budgetering. Du rapporterar till finanschefen.
I dina arbetsuppgifter ingår främst:
• Emissioner och förvaltning av företagscertifikat
• Likviditetsplanering
• Redovisning av finansavdelningens transaktioner
• Rapportering
• Avstämningar
• Hantering av pantbrev
• Hantering av bankkonton
• Driva och delta i projekt inom finansområdet
• Stötta finanschefen i förekommande projekt såsom obligationsemissioner, nya finansiella avtal och kapitalmarknadsprospekt
Vem är du?
Vi söker dig som har universitetsutbildning med inriktning mot finansiering eller redovisning. Du har minst 5 års erfarenhet från t ex back-office eller middle-office inom ett större bolags finansavdelning eller på bank. Vi ser gärna att du har erfarenhet från emissioner av företagscertifikat eller obligationer samt av förhandling av låneavtal.
Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska är mycket god och du är en avancerad användare av Excel.
Som person är du analytisk, noggrann och strukturerad. Du har ett stort engagemang och kundfokus och arbetar målinriktat för att rapporter mm levereras i tid med hög kvalitet. I rollen kommer du ha kontakter både internt och externt, med t ex långivare och emissionsinstitut, och du trivs med att bygga och behålla långsiktiga relationer.
Känner du igen dig i beskrivningen? Varmt välkommen med din ansökan.
Om verksamheten
Om Poolia
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
Förmåner
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Som anställd hos oss har du tillgång till förmånsportalen Benefits där du kan ta del av olika erbjudanden inom bland annat hälsa, försäkringar och hushållsnära tjänster. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar samt företagshälsovård.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2020-09-08ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "57444".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Ekonomi AB
Jobbnummer 5351257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.