Finansadministratör till Alectas Kapitalförvaltning

Ogunsen AB (publ) / Backofficejobb / Stockholm
2021-12-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Finansadministratör till Alectas Kapitalförvaltning" (publicerad 2022-02-02) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Vill du arbeta med administration av spännande investeringar hos en av Sveriges största kapitalförvaltare? Vill du bidra till att trygga framtiden för våra 2,6 miljoner pensionskunder? Vi på Alecta arbetar aktivt för en mer långsiktig och hållbar finansmarknad. Vi har dessutom en vision om att bli världens mest effektiva tjänstepensionsbolag så att vi kan ge en så bra pension som möjligt till våra kunder.

Rollen & Teamet
Som finansadministratör arbetar du med administration av Alectas finansiella tillgångar och betalningsflöden till och från Alecta. Business Support består av åtta personer och vi önskar nu förstärka gruppen med en ny medarbetare. Business Support 's uppdrag är att stödja:

• Kapitalförvaltning; värdepappersadministration, säkerhets- och likvidhantering, myndighetsrapportering samt daglig pris- och limitkontroll.
• Ekonomiavdelningen; bokslut och underlag till årsredovisning avseende finansiella tillgångar.
• Ekonomi, Kund och HR; leverantörsbetalningar, pensioner till kunder och löner till anställda.

I rollen som finansadministratör kommer du också att arbeta med matchning av aktier, räntebärande och derivat. Du har daglig kontakt med Alectas depåbank i samband med settlement och tjänsten innefattar även Collateral Management; utväxling och rapportering. Arbetat görs huvudsakligen i finanssystemet SimCorp Dimension och kontakter på engelska förekommer dagligen, såväl muntligt som skriftligt.

Alecta erbjuder
Vi erbjuder dig en dynamisk och flexibel arbetsmiljö med goda utvecklingsmöjligheter i ett professionellt och yrkesskickligt team med modernt ledarskap. Vi värdesätter ett positivt, kreativt och decentraliserat arbetsklimat.

Publiceringsdatum
2021-12-30

Profil
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom företagsekonomi samt 1-4 års arbetslivserfarenhet, gärna från bank/finans eller försäkring. För att lyckas i rollen som finansadministratör har du ett strukturerat och noggrant arbetssätt och du gillar att arbeta mot uppsatta leveranstider. Du är driven, målmedveten och du tar gärna egna initiativ samt har en hög serviceinvå.

Så ansöker du
Tjänsten är inledningsvis ett konsultuppdrag hos SJR med ambitionen om en överrekrytering till Alecta efter sex månader. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linda Marcus 0704715918. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-01-23.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Om Alecta
Alecta är förvaltare av tjänstepension sedan starten 1917 och är ett av Europas största pensionsbolag med 2,6 miljoner privatkunder och 1000 miljarder i förvaltat kapital som vi investerar i aktier, räntor och alternativa investeringar. Vi arbetar för att leverera god avkastning och låga kostnader till våra kunder på ett ansvarsfullt och hållbart sätt. Vi investerar våra kunders pengar så att människor, miljö och samhälle mår bra på lång sikt. Kulturen hos oss präglas av enkelhet, kundfokus och ansvar och stor vikt läggs vid att vara en attraktiv arbetsgivare där vi strävar efter att arbeta smartare och effektivare än våra konkurrenter. Vi är ca 350 medarbetare och sitter centralt i Stockholm på Regeringsgatan.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
6217150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):