Finansadministratör till AGL
AGL / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AGL i Stockholm AGL har sedan 1994 hjälpt företag och organisationer att ta fram optimala strategier för hantering av finansiella risker utifrån de förutsättningar som gäller i varje enskilt fall. Vi hjälper till med det operativa genomförandet och för flera av våra kunder sköter vi hela den finansiella verksamheten. AGL är ett partnerägt företag med 12 konsulter. Vi har en oberoende ställning gentemot banker och andra finansiella institutioner. Sedan 2009 innehar AGL Finansinspektionens tillstånd att bedriva värdepappersrörelse enligt lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Tillståndet ger AGL bl.a. möjlighet att ge konkreta investeringsråd kring finansiella instrument, arrangera obligationsemissioner och hantera kunders order.
AGL söker nu en ny medarbetare till sin verksamhet. Vi behöver förstärkning inom företagets finansadminstration. För rätt person kan vi erbjuda goda utvecklingsmöjligheter.
Publiceringsdatum2013-04-16Dina arbetsuppgifterSom medarbetare på AGL kan vi erbjuda en bred administrativ tjänst där du får en helhetssyn av de finansiella flöden som förekommer på en treasuryavdelning. Arbetsuppgifterna omfattar daglig kontroll och av ränte- och valutaaffärer, redovisning av finansiella instrument, månatlig bankkontoavstämning gällande räntor, skulder och fordringar mot dotterbolag, säkerställande och genomförande av betalningsrutiner. Du arbetar i finanssystemet Twin samt i MS Excel.
Lämplig bakgrund
Vad gäller tjänsten inom finansadministration tror vi att du är gymnasieekonom i grunden och med något eller några års erfarenhet från en Backoffice eller middleoffice roll från en finansavdelning. Har du erfarenhet från arbete med finanssystem som exempelvis Twin är det mycket meriterande.
Dina personliga egenskaperFör att du ska trivas hos vår kund och passa in i gruppen och arbetsuppgifterna, ska du som person vara serviceminded och prestigelös samt noggrann, strukturerad och har ett genuint siffersinne. Du är van att arbeta självständigt samtidigt som du är nyfiken och positiv. I tjänsten har du daglig kundkontakt vilket du tycker om. Att arbeta hos AGL, innebär att du kommer att utveckla en bred kompetens och ett arbete med frihet under ansvar.
Övrig informationOvanstående tjänst är till en början ett konsultuppdrag under sex månader med anställning hos konsultföretaget SW. Efter uppdraget är tanken att du går över på en tillsvidareanställning till vår kund. Vid frågar kring rekryteringsprocessen vänligen kontakta Marie Bergsman
08/407 55 55
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningFörst timlön, sedan månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-16
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie Bergsman +46 8-407 55 55
FöretagAGL
AdressAGL
10391 Stockholm
Jobbnummer 1524510
Observera att sista ansökningsdag har passerat.